سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نویسنده کتاب «حاج قاسم و پرواز نقاشی‌ها»:

حاج قاسم سلیمانی از دوران دفاع مقدس محبوب دل‌ها بود

مخدومی گفت: حاج قاسم سلیمانی از همان دوران دفاع مقدس و سال‌های اولیه بعد از جنگ محبوب دل‌ها شد.

رحیم مخدومی، نویسنده کتاب «فرماندهان ورود ممنوع» در نشست معرفی و بررسی کتاب «حاج قاسم و پرواز نقاشی‌ها» در برنامه حوالی کتاب درباره چگونگی محبوبیت سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی از همان دوران دفاع مقدس و سال‌های اولیه بعد از جنگ که حسرت دوری از فضای جبهه در دل رزمندگان شعله‌ور بود، محبوب دل‌ها شد. اگرچه برای عموم مردم چنین نبود.

مخدومی درباره نگارش کتاب متناسب با ادبیات جنگ افزود: ما بعد از جنگ دفاع مقدس شروع به نگارش ادبیات آن دوران کردیم. از همان سال ۱۳۶۸ که جنگ به پایان رسید، چاپ کتاب آغاز شد. در همان دوران جنگ هم مشغول نگارش کتاب بودیم. ما در آن دوران به قهرمان نیاز داشتیم. قهرمان‌هایی که ما در دوران دفاع مقدس درباره‌شان کار کردیم، شهیدان همت، غلامعلی پیچک، علیرضا موحد دانش، حسن باقری و ... بود. بعضی از این قهرمان‌ها شهید شدند و بعضی‌های دیگر مانند حاج قاسم خیر.

نویسنده کتاب «فرماندهان ورود ممنوع» با بیان اینکه روز به روز محبوبیت حاج قاسم بیشتر می‌شد، توضیح داد: من در زمان حیات ایشان یک کتاب کودک بنام «حاج قاسم و جاسوس» نوشتم و تمایل داشتم این کتاب را همان موقع چاپ کنم. ولی احساس می‌کردم که سردار سلیمانی باید کتاب را ببیند. از طرفی، دو کتاب درباره حاج قاسم برای نگارش داشتیم. 

کتاب «فرماندهان ورود ممنوع» برای بزرگسال بود، که درباره خاطرات تخریب‌چی‌هایی بود که با حاج قاسم در جنگ تحمیلی مراوده داشتند. این کتاب را به دست حاج قاسم رساندیم. ایشان مقدمه زیبایی برای کتاب نوشتند. به دنبال این بودیم تا کار دیگرمان بنام «حاج قاسم و جاسوس» همان موقع به چاپ برسد؛ چراکه کتاب ارتباط مستقیمی با حاج قاسم داشت و ایثار و گذشت را یاد می‌داد. اما توفیق نشد کتاب به دستش برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
حاج قاسم تروریستهای امریکایی گوهری همچون شمایی رو از از جهان اسلام گرفتند وبه زائرت هم رحم نکردند ،روحتان شاد و یادتان گرامی وراهتان پر رهرو باد