سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرخ سود تسهیلات مسکن ملی در کردستان ۱۸ درصد است

استاندار کردستان گفت: سود تسهیلات مسکن ملی ۲۳ درصد نیست و برای مردم ۱۸ درصد درنظر گرفته شده است و بانک نیز ها ملزم به رعایت آن هستند.

اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هر بانکی باید به تعهدات پذیرفته شده خود عمل کند و امتناع از آن به هیچ عنوان پذیرفتی نیست.

استاندار کردستان نرخ سود تسهیلات مسکن در استان را ۱۸ درصد اعلام کرد و گفت: مردم در جریان باشند که ۵ درصد سود تسهیلات ۲۳ درصدی را دولت برعهده می‌گیرد.

وی گفت: برای پرداخت تسهیلات نیز بر اساس هماهنگی انجام شده دو سال اول پرداخت تقسیط ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و در سال‌های بعدی به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

زارعی کوشا در ادامه به برخی درخواست‌ها مبنی بر تغییر کاربری های عمومی به مسکونی اشاره کرد و گفت: راه و شهرسازی به هیچ عنوان حق پذیرش چنین درخواستی ندارد.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه این عمل هیچ فرقی با انجام فساد ندارد، گفت: تا وقتی که ریاست استانداری برعهده من باشد، چنین اجازه‌ای نخواهم داد. 

وی در ادامه از راه و شهرسازی خواست در جلسه آینده این شورا تعداد واحد‌های مسکن قابل افتتاح را برای سال ۱۴۰۳ اعلام کند.

زارعی کوشا با بیان اینکه الحاق و بازنگری طرح‌های هادی می‌تواند گره مشکلات را باز کند، افزود: تعامل حداکثری دستگاه‌ها با یکدیگر و نگاه مساعدتی به تسریع در کار‌ها کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: در بحث پروژه‌های مسکن ملی باید جدی‌تر وارد شد و از همین الان زیرساخت‌های ارائه خدمات‌ شهری در نظر گرفته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.