سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید معاون استاندار کرمان بر سرمایه‌گذاری‌ برای راه‌اندازی صنایع پایین دستی

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: تاکید ما در سرمایه‌گذاری‌ها بر راه‌اندازی صنایع پایین دستی است.

چهارمین جلسه گروه کاری زنجیره ارزش راهبردی استان امروز شنبه ۱۶ دی ماه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان برگزار و مجری طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان منصوب و معرفی شد.

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این جلسه عنوان کرد: فضای کاری زنجیره ارزش فراهم است و دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی کامل را دارند.

وی با اشاره به اهمیت و تاکید رئیس جمهور و وزیر کشور بر فعالیت در حوزه زنجیره‌های ارزش گفت: هر استان چند خوشه و زنجیره ارزش ملی و استانی دارد که " گل محمدی" و "خرمای کلوته" به عنوان دو زنجیره ارزش در حوزه ملی برای استان انتخاب شده است.

معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به انتخاب راهبران زنجیره ارزش در استان تصریح کرد: طبق مقررات، راهبران نباید از مجموعه دستگاه‌های دولتی باشند و مطالعات و پژوهش‌های کار نیز باید به صورت کاملا عملیاتی پیش رود.

حسن‌زاده ابراز داشت: خرما و گل محمدی دو محصولی است که برای استان زنجیره ارزش بالایی دارد و زمینه فعالیت در حیطه‌های مختلف آن وجود دارد.

وی بیان کرد: تاکید ما در سرمایه‌گذاری‌ها بر راه‌اندازی صنایع پایین دستی است و از سرمایه‌گذاران در این حیطه نیز استقبال می‌شود به ویژه در جنوب استان که ظرفیت‌های بالایی نیز دارد.

معاون استاندار کرمان گفت: زنجیره ارزش، صرف کار مطالعاتی و پژوهشی نیست و باید اقدامات عملیاتی انجام شود.

به گفته محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، ۵ میلیارد تومان برای زنجیره ارزش خرما و حدود یک میلیارد تومان برای زنجیره ارزش گل محمدی در استان اعتبار در حوزه مطالعات واقدامات اجرایی در نظر گرفته شده است.

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان نیز، توجه به قطعه‌سازی، دانش‌بنیان‌ها و تجارت الکترونیک را به عنوان پیشران‌ها مورد تاکید قرار داد و گفت: گوهرسنگ، فرش و صنایع پایین دستی مس، مورادی است که در زنجیره ارزش باید توجه شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.