سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جرمی هانت: اقتصاد انگلیس به دلیل تنش‌های دریای سرخ در خطر است

وزیر خزانه داری انگلیس گفت که اقتصاد این کشور ممکن است به دلیل اختلالات مداوم در دریای سرخ با چالش‌هایی روبرو شود.

جرمی هانت بر پتانسیل افزایش قیمت‌ها در انگلیس در نتیجه حملات انصارالله یمن به کشتی‌های تجاری در منطقه که با پرچم اسرائیل تردد می‌کنند یا مالک اسرائیلی دارند، تاکید کرد. وی نگرانی‌های خود را در مورد تأثیر آن بر خطوط حمل و نقل دریایی در خاورمیانه ابراز و تأکید کرد که وضعیت از نزدیک رصد خواهد شد.

ارتش یمن در حمایت از مردم غزه طی چند عملیات کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ (شمال سواحل سومالی) و تنگه باب‌المندب هدف حمله قرار داده بود.

در پی این اقدام چندین شرکت بین‌المللی کشتیرانی تردد در کانال سوئز را به حالت تعلیق درآوردند. مسیر کشتیرانی کانال سوئز که به دریای سرخ منتهی می‌شود یک آبراه مهم برای تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا، آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می‌شود.

این مسیر با اجتناب از دور زدن کل قاره آفریقا در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند. نیرو‌های ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود را متوقف نکرده باشد حملات به کشتی‌های این رژیم را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

نوامبر گذشته، گروه انصارالله کشتی گلکسی لیدر متعلق به رامی اونگر، تاجر اسرائیلی را در واکنش به بمباران نوار غزه توسط اسرائیل توقیف کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۷ دی ۱۴۰۲
آخر بی وجدان ها ، جلوگیری از تردد کشتی های اسرائیل چه ربطی به اقتصاد انگلیس داره ؟
حوثی ها گفتن فقط از تردد کشتی هایی که به مقصد اسرائیل هستند جلوگیری می کنه ، چه ربطی به شما داره ؟
آهان !
البته شماها روباه پیر مکارید !!!!
آمریکا و انگلیس و رژیم اسراییل عامل نسل‌کشی اخیر در غزه هستند
۲۲:۲۵ ۱۶ دی ۱۴۰۲
آمریکا و انگلیس و رژیم اسراییل عامل نسل‌کشی اخیر در غزه هستند
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۶ دی ۱۴۰۲
هیچ کس در درگیری منطقه‌ای پیروز نخواهد شد ولی اما متأسفانه سراسر بی ادب آمریکا جنایتکار از سال 1982 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و توجه نمی کنند.
هیچ کس در درگیری منطقه‌ای پیروز نخواهد شد ولی اما متأسفانه سراسر بی ادب آمریکا جنایتکار از سال 2001 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و توجه نمی کنند.
هیچ کس در درگیری منطقه‌ای پیروز نخواهد شد ولی اما متأسفانه سراسر بی ادب آمریکا جنایتکار از سال 2003 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و توجه نمی کنند.
هیچ کس در درگیری منطقه‌ای پیروز نخواهد شد ولی اما متأسفانه سراسر بی ادب آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و توجه نمی کنند.
هیچ کس در درگیری منطقه‌ای پیروز نخواهد شد ولی اما متأسفانه سراسر بی ادب آمریکا جنایتکار از سال 2015 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و توجه نمی کنند.