سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۴ درصد تولیدی‌های چهارمحال و بختیاری تعهد ارزی خود را انجام داده‌اند

مدیرکل دفتر خدمات ارزی و مالی سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: ۹۴ درصد تولیدی‌های چهارمحال و بختیاری تعهد ارزی خود را انجام داده‌اند و ارز را برگرداندند.

اهید دشتدار در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بازرگانان استان باید تعهد ارزی خود را کامل انجام دهند.

وی تعهدات سررسید شده چهارمحال و بختیاری (تعهداتی که چهار ماه از آن گذشته و باید ارز آن بازمی‌گشته است) را ۷۲۸ میلیون دلار دانست و افزود: از این مبلغ، این استان ۵۵۶ میلیون دلار برابر ۷۶ درصد بازگشت ارز داشته است.

دشتدار تصریح کرد: این در حالی است که بازگشت ارز تولیدی‌های کشور ۸۳ درصد بوده است.

وی شرط ارائه سند تک‌برگ دارای کد رهگیری برای صدور و تمدید کارت بازرگانی را عامل بروز مشکلات فراوان برای واحد‌های تولیدی و بازرگانی دانست و یادآور شد: این مهم در صورت اصلاح و ابلاغ هیأت دولت به‌زودی رفع خواهد شد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت ایران هم گفت: کارت‌های بازرگانی که تاکنون تعهدات ارزی آن‌ها در مهلت مقرر محقق نشده است، در صورت انجام تعهد فعال می‌شود.

نرگس باقری زمردی افزود: کارت‌های بازرگانی دارای سوءرفتار باید به سازمان توسعه تجارت ایران و یا ادارات‌کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مراجعه کنند تا پس از رفع مشکل، کارت آن‌ها فعال شود.

وی گفت: انجام تعهدات ارزی از شرط‌های اصلی برای فعال شدن کارت بازرگانی به‌شمار می‌رود.

برچسب ها: تولید ، تعهد ارزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.