سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاترین کلونا:

اسرائیل حق تعیین تکلیف برای آینده نوار غزه را ندارد

وزیر خارجه فرانسه گفت: اسرائیل حق تعیین تکلیف برای آینده نوار غزه را ندارد و نوار غزه و کرانه باختری باید به طور یکپارچه اداره شوند.

کاترین کلونا، وزیر خارجه فرانسه طی اظهاراتی که احتمال می‌رود خشم رژیم صهیونیستی را برخواهد انگیخت جمعه در گفتگو با شبکه خبری آمریکایی «سی‌ان‌ان» ضمن انتقاد از فراخوان‌ها برای کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه و «غیرمسؤولانه» دانستن آن، گفت: «اسرائیل حق تعیین تکلیف برای آینده نوار غزه را ندارد.»

کلونا در گفتگو با «سی ان ان» ضمن تاکید این‌که نوار غزه «سرزمین فلسطینی» است، رجوع به اصول قانون بین‌المللی و احترام به آن را ضروری دانست.

وزیر خارجه فرانسه با بیان این‌که فراخوان‌ها برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها به خارج از نوار غزه، دست‌یابی به راه‌حل را دشوار خواهد ساخت، تاکید کرد که «نوار غزه و کرانه باختری باید به طور یکپارچه و به‌عنوان تمامیتی واحد توسط کشور فلسطینی پیش‌رو اداره شوند».

کاترین کلونا همچنین حمایت کشورش را از راه‌حل دو دولتی برای پایان دادن به مناقشه فلسطینی اسرائیلی ابراز کرد.

او همچنین بر پایبندی کشورش به تلاش برای اجتناب از هر گونه تشدید تنش‌های جدید در اوضاع از سوی هر طرفی که باشد از جمله در مناطق مجاور نظیر لبنان و دریای سرخ تاکید کرد.

وی افزود: «وظیفه اسرائیل این است که از قوانین بین‌المللی پیروی و از غیرنظامیان محافظت کند.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
باید همه کشورهای جهان اعم از کشورهای اسلامی یا غیر اسلامی هم بصورت مجزا و منفرد و هم بصورت جمعی با مشارکت سایر کشورها ، شکایات خود را بر ضد جنایات اسرائیل از جنبه های مختلف حقوق بشری به دادگاه کیفری دیوان لاهه ارائه نمایند و اسرائیل و دولتمردان و حامیان غربی آنها را در این دادگاه به چالش بکشند. قطعا دادگاه ناچار است برای برون رفت از فشار این همه شاکی و با استناد به قانون و مدارک و مستندات و شهود ارائه شده رای به نسل کشی اسرائیل بدهد. دولتها و ملت ها نباید فقط با 2 یا 3 مورد شکایت کار را تمام شده بدانند و باید از جنبه های مختلف و با تعدد شکایات اسرائیل را ناگزیر به تمکین از قوانین بین المللی نمایند.
ارتش اسرائیل به همراه ارتش آمریکا در این مدت 3 ماه بیش از 200 تن بمب روی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه ریخته است.
۱۲:۰۶ ۱۶ دی ۱۴۰۲
ارتش اسرائیل به همراه ارتش آمریکا در این مدت 3 ماه بیش از 200 تن بمب روی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه ریخته است.
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار یکی از حامیان اصلی جنگ تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است و هم عامل اصلی جنگ افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن، اوکراین، روسیه ، غزه و لنبان بوده است.