سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ سفید: ۲۰ کشور از جمله ترکیه و عربستان به شرکت‌های ترامپ پول داده اند

در گزارش کاخ سفید آمده است شرکت‌های ترامپ در طول دوران ریاست جمهوری او از کشور‌های مختلف پول گرفته‌اند.

دموکرات‌های آمریکا در کمیته نظارت مجلس نمایندگان در گزارش خود نوشتند: مقامات عربستان سعودی، هند، ترکیه و جمهوری دموکراتیک کنگو از جمله نمایندگان حدود ۲۰ کشور بودند که در دوران ریاست جمهوری ترامپ به هتل ها، املاک و مستغلات او پول پرداخت کردند.

به گزارش فرانس ۲۴، نویسندگان ادعا می‌کنند که چنین درآمد‌هایی از دولت‌های خارج از کشور، ممنوعیت قانون اساسی در مورد «حقوق خارجی» را نقض می‌کند.

در گزارشی با عنوان «کاخ سفید برای فروش» آمده است: «دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور، بیش از ۷.۸ میلیون دلار از کشور‌های خارجی و رهبران آنها، از جمله برخی از ناخوشایندترین رژیم‌های جهان، دریافت کرده است؛ ما فقط در مورد برخی از پرداخت‌هایی می‌دانیم که تنها در دو سال او ریاست‌جمهوری از ۲۰ کشور جهان از طریق تنها چهار مورد از بیش از ۵۰۰ تجارت او به دست رئیس‌جمهور سابق ترامپ رسیده است.»

در مورد چین، این گزارش ادعا می‌کند که پکن و همچنین شرکت‌هایی از جمله بانک ICBC و خطوط هوایی هاینان ۵.۵ میلیون دلار در املاک تحت مالکیت ترامپ هزینه کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: «رئیس‌جمهور سابق قانون اساسی را نقض کرده، زیرا شرکت‌هایی که تحت مالکیت او بود، این مبالغ پرداختی توسط (پکن) را بدون موافقت کنگره پذیرفتند.» در یکی از هزینه‌های مورخ ۲۷ اوت ۲۰۱۷، یک هیئت از سفارت چین ۱۹۳۹۱ دلار در هتل بین المللی ترامپ در واشنگتن هزینه کرده است.

این گزارش همچنین ادعا می‌کند که عربستان سعودی حداقل ۶۱۵ هزار و ۴۲۲ دلار به عنوان پاداش ممنوعه به کسب‌وکارهای ترامپ در طول دوره ریاست‌جمهوری او (برج جهانی ترامپ) و اقامت در مارس ۲۰۱۸ در هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن دی سی پرداخت کرده است.»

برچسب ها: ترامپ ، کاخ سفید ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.