سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هسته مرکزی شهر سنندج در محاصره مطب های پزشکان

بازرس کل کردستان گفت: استقرار پزشکان و برخی از مراکز درمانی در هسته مرکزی شهر از معضلات جدی شهر سنندج است.

عیسی هواسی امروز در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان در مورد اراضی بلاتکلیف دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: توسعه دانشگاه‌ها باید براساس توسعه شهر، طرح تفصیلی و طرح جامع شهر و شرایط خاص استان دیده شود.

 بازرس کل کردستان با بیان اینکه استقرار پزشکان و برخی از مراکز درمانی در هسته مرکزی شهر از معضلات جدی شهر سنندج است،افزود: دانشگاه علوم پزشکی متعهد شوند ظرف ۱۰ سال آینده با احداث دهکده سلامت وضعیت مرکز شهر را از شرایط امروز خارج کنند.

وی گت: کسی منکر اهمیت و حساسیت حوزه درمان نیست اما مشکلات حوزه سلامت تنها به کمبود فضا خلاصه نمی‌شود، در این برهه زمانی کمبود فضای فیزیکی در بخش درمان نداریم و اکنون بخش زیادی از بیمارستان کوثر خالی است.

هواسی حاطر نشان کرد: بخش وی‌آی‌پی بیمارستان کوثر سنندج با وجود مجوز‌های صادر شده مورد استفاده قرار نگرفته و در این راستا اقدامی صورت نمی‌گیرد.

بازرس‌کل استان کردستان گفت: ما مخالف توسعه دانشگاه نیستیم و اصراری بر اختصاص این اراضی مازاد به مسکن ملی نداریم، اما معتقدیم املاک و اراضی مازاد ادارات نباید بلاتکلیف بماند.

اخذ مجوز پذیرش دانشجو در هشت رشته جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه از اخذ مجوز پذیرش دانشجو در هشت رشته جدید در دانشگاه خبر داد.

دکتر فریدون عبدالملکی ضمن اشاره به اشتغال تحصیل ۳ هزار و ۸۰۱ دانشجو در این دانشگاه گفت: این هشته رشته شامل دستیاری عفونی، اورولوژی، ارشد بالینی، دکتری بهداشت محیط و اپید میولوژی، کارشناسی ارشد حوادث و بلایا و آموزش پزشکی و ایمنی بهداشت می‌باشد که بجز مجوز این رشته‌ها با اخذ مجوز دانشکده داروسازی با پذیر دانشجوی بین الملل موافقت شده است. 

وی با اشاره به فعالیت‌های توسعه‌ای در دانشگاه  افزود: درحال حاضر ۱۱۱ هکتار زمین در دانشگاه وجود دارد که ۵ هکتار از این زمین‌ها قابل استفاده بود و ما با کمبود ۵۶ هکتار برای اجرای اقدامات توسعه‌ای روبرو هستیم.

در حال حاضر ۵ دانشکده با ۴۵ رشته در دانشگاه وجود دارد.

برچسب ها: علوم پزشکی ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.