سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون مطرح کرد؛

رفع کمبود مقطعی گروه خونی o منفی در کرمان/ ذخایر خونی کشور بین ۹ تا ۱۰ روز است

بلوچی گفت: میزان ذخایر خونی کشور بین ۹ تا ۱۰ روز است و مشکلی در زمینه نیاز به گروه‌های خونی در سراسر کشور به خصوص کرمان نداریم.

فردین بلوچی معاون اجتماعی سازمان انتقال خون کشور گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر میزان ذخایر خونی در سراسر کشور نداریم. با توحه به فصل سرما، اهدای خون باید به صورت مستمر انجام شود. 

وی بیان کرد: ذخایر خونی کشور بین ۹ تا ۱۰ روز است و با توجه به فصل سرما نیاز بیماراستان ها و مراکز درمانی به طور کامل تامین می شود و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد. 

بلوچی با اشاره به کمبود مقطعی گروه خونی o منفی ادامه داد: گروه خونی o منفی یک گروه دهنده بوده که به همه افراد قابلیت تزریق دارد. با بروز حادثه تروریستی و غم بار، همکاران در موارد اورژانسی بلافاصله گروه خونی o منفی را تزریق کرده تا زمان را از دست ندهند، به همین دلیل دیشب به صورت مقطعی این گروه خونی دچار کمبود شده بود. 

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون کشورمعاون اجتماعی سازمان انتقال خون کشور اضافه کرد: در همان دیشب گروه خونی o منفی از استان های مجاور تامین شده است و مردم نوع دوست با مشارکت بالای خودشان تا پاسی از شب مشغول به اهدای خون خود بوده اند. استان کرمان یکی از مناطق خوب از لحاظ ذخایر خونی است و قبل از این حادثه غمبار نیز میزان ذخایر اش حدود ۹ روز است.  

وی گفت: الان هیچ مشکلی در زمینه نیاز به گروه های خونی در سراسر کشور به خصوص کرمان نداریم و نیاز بیمارستان ها به خون تامین شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۴ دی ۱۴۰۲
خوب بزارید ذخایر خونی کشور به اندازه کافی باشه حالا که مردم عزیز و مهربون راضی شماها ناراضی
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۴ دی ۱۴۰۲
مرتیکه پدرسوخته خائن نفوذی دارد میزان ذخایر اندک خونی کشور را بدشمنان اطلاع میدهد؟ که فقط 9روز ذخایرخونی داریم؟ بگیرید این مزدور پدرسوخته را چوب در؟ بکنید خاین سندفروش پزشکی