عبدالله توکلی در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت تراکتورسازی ایران اظهار داشت: سیاستهای کلی وزارت صمت به این صورت است که نقشه راهی برای شرکتها وجود داشته باشد و شرکتها سال به سال به دو ویژگی در محصولاتشان توجه داشته باشند، یکی این که بنابر مصوبه دولت، به پشتوانه قانون ساماندهی خودرو میزان آلایندهها و مصرف سوخت محصولات سالانه ۵ درصد کاهش یابد.
وی افزود: موضوع دوم میزان ارزبری است که در دستورالعمل جدید داخلیسازی ابلاغ شده هدفگذاری به این صورت تعیین شده که به طور متوسط میانگین ارزبری سالانه ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت با بیان این که در صنعت خودروی کشور میزان تولید خودروهای سواری با میزان خودروهای تجاری تناسب ندارد، گفت: در حال حاضر بازار بکری در حوزه خودروهای تجاری وجود دارد که میتواند محرک توسعه صنعتی کشور باشد.
توکلی گفت: اگر نیازی در بازاری وجود دارد باید در فضایی رقابتی بتوانیم به این نیازها پاسخ دهیم، بنابراین از تولیدکنندگان درخواست میشود با اتکا به زنجیره ارزش داخلی به صورت رقابتپذیر، محصولی را تولید کنند که به نیازهای بازار به درستی پاسخ دهد.
وی عنوان کرد: از دید مصرف کنندگان مزیتهای رقابتی که تولیدکنندگان داخلی دارند میتوانند به نیازهای بازار داخل پاسخ مناسبی بدهند که در این زمینه نگرانی وجود ندارد، چرا که این مزیت رقابتی به صورت طبیعی در تولیدکنندگان وجود دارد.
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت در خصوص موضوع واردات خودرو به کشور، افزود: وزارت صمت به دنبال رقابتی کردن بازار خودرو است که البته در حوزه واردات، ارتقای کیفیت محصولات و قیمت مناسب نیز مدنظر است در این زمینه دولت پیشنهاد واردات خودروهای نو را قبل از اینکه قانون ساماندهی ابلاغ شود ارائه کرده بنابراین این اراده وجود دارد که واردات خودرو انجام شود و بازار به سمت رقابتی شدن سوق پیدا کند.
توکلی تاکید کرد: در چند سال گذشته واردات خودرو ممنوع بود، اما اکنون دوباره این اتفاق در حال انجام است.
وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار خودروی ثبت سفارش شده وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد تنوع محصولات وارداتی خواهیم بود.
بعد مسئولان با چه رویی از خدمت به مردم صحبت می کنند
واقعا مسخره است
#هر ایرانی یک خودرو پاک
مدیران قبل وحال به ۲موضوع معترف شوند ۱ _ اشتباه درمبحث تحدیدجمعیت ۲_ قصور وترک فعل خود برای ناترازی سوخت بنزین از ناکارآمدی وعدم تولید خودروهای باپایه گازی وفساد در سیستم خودروسازان وایجاد انحصار با عدم واردات خودروهای برقی وتولید باپایه گازسوز است والان از همه مهمتر مشکل کم آبی وخشکسالی کشور است که با طرحهای کم اثر وکوتاه مدت، بر طرف نمیشود لذا پیشنهاد میشود برای سیراب شدن ایران بزرگ وبدون چشمداشت ، بی نتیجه به حکومت طالبان، و ویابارش برف وباران با اقدام عملی برای جلوگیری از خشکیدن دریای خزر و نیز امکان توسعه حمل ونقل دریایی بین خلیج فارس ودریای خزر،خبرمسرت بخش پیگیری طرح احداث ایرانرود را به ملت بدهند . ضمنا از همه ایرانیان تمنا دارم ازطرح ابر پروژه احداث ایرانرود ازخلیج فارس به خزر برای تمدن سازی نوین ایرانیان بآدرس زیر farsnews.ir/my/c/219241 لطفا حمایت بفرمایند
تا وقتی توسط،دولت ، معادل قیمت خودرو عوارض و گمرکی و ..... اخذ میشود، برای یک خودرو وارداتی نزدیک به سه برابر قیمت جهانی ، باید هزینه کرد.
پس نه رقابتی ایجاد شده و نه انحصاری شکسته شده.
اگر بعضی ها مشکل درک دارند بنده به زبان ساده که بفهمند به عرض مبارکشان می رسانم که شکستن انحصار و آزادی واردات خودرو به این نحو است که اولا :
وزارت صمت باید مشخصات کلی خودروهای مجاز به واردات را اعلام کند مثلا حجم موتور و نیز برندهای معتبر و مطرح مثل تویوتا و هوندا و میتسوبیشی و ....
دوم اینکه هر شخص حقیقی، یا شرکت بتواند خودرو مورد تایید را وارد کند.
سوم : در مورد خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ یا کمتر، و مثلا قیمت زیر ۳۰ هزار دلار،گمرکی و عوارض تحت هیچ شرایطی نباید بیش از ۲۰ درصد باشد . مثل همه کشورهای دنیا.
چهارم : شرکت وارد کننده تحت هیچ شرایطی نباید پس از محاسبه هزینه ها ، بیش از ۱۵ درصد سود در نظر بگیرد. و دولت باید مانع زیاده خواهی،شود ، نه اینکه دست آنان را باز،بگذارد که به مردم اجحاف شود و بعد بیاید آنها را جریمه هزار میلیاردی کند و از اجحافی که به مردم شده پول به جیب دولت برود !!( همان انتقادی که حضرات فعلی به دولت روحانی میکردند و او را به باد انتقاد گرفته بودند ! اما دعوا بر سر قدرت بود و موضوع اجحاف به مردم بهانه !)
اگر دولت قصد دارد از خودروهای لوکس مالیات و عوارض و گمرکی بالا بگیرد باید مسئولان درک درستی از خودرو لوکس داشته باشند.
تویوتا و هیوندا و کیا در تمام دنیا جزو خودروهای ارزان و برای،اقشار ضعیف تا متوسط در نظر گرفته شده اند. اگر دقت کنید خیابانهای کابل پر است از تویوتا کرولا !
خودروهای لکسوس و بنز و BMW را میتوان نسبتا لوکس نامید.
لوکس واقعی، تنها بعضی از مدلهای بنز و BMW است و نیز خودروهایی مثل فراری و لامبورگینی و مازراتی که عمدتا اسپورت هستند.
توزیع قطره چکانی خودرو در بازار بنظور احتکار و تغییر قیمت
هیچگاه فکر نمیکردم روزی کشور انقلابی ایران در چمبره اختاپوس های خونخواری اقتصادی قرار گیرد که حتی رییس جمهور هم از پس انها بر نیاید
واردات خودرو تمام برقی باید به دهها ملیون و برای هر فرد ایرانی یک خودرو پاک تمام برقی وارداتی آزاد شود
#سهم هر ایرانی یک خودرو تمام برقی