سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت خبر داد؛

ثبت سفارش برای واردات ۱۰۰ هزار خودرو/ وزارت صمت به دنبال رقابتی‌ کردن بازار است

توکلی با بیان اینکه وزارت صمت به دنبال رقابتی‌ کردن بازار خودرو است، گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار خودروی ثبت سفارش شده وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد تنوع محصولات وارداتی خواهیم بود.

عبدالله توکلی در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت تراکتورسازی ایران اظهار داشت: سیاست‌های کلی وزارت صمت به این صورت است که نقشه راهی برای شرکت‌ها وجود داشته باشد و شرکت‌ها سال به سال به دو ویژگی در محصولاتشان توجه داشته باشند، یکی این که بنابر مصوبه دولت، به پشتوانه قانون ساماندهی خودرو میزان آلاینده‌ها و مصرف سوخت محصولات سالانه ۵ درصد کاهش یابد.

وی افزود: موضوع دوم میزان ارزبری است که در دستورالعمل جدید داخلی‌سازی ابلاغ شده هدف‌گذاری به این صورت تعیین شده که به طور متوسط میانگین ارزبری سالانه ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت با بیان این که در صنعت خودروی کشور میزان تولید خودرو‌های سواری با میزان خودرو‌های تجاری تناسب ندارد، گفت: در حال حاضر بازار بکری در حوزه خودرو‌های تجاری وجود دارد که می‌تواند محرک توسعه صنعتی کشور باشد.

توکلی گفت: اگر نیازی در بازاری وجود دارد باید در فضایی رقابتی بتوانیم به این نیاز‌ها پاسخ دهیم، بنابراین از تولیدکنندگان درخواست می‌شود با اتکا به زنجیره ارزش داخلی به صورت رقابت‌پذیر، محصولی را تولید کنند که به نیاز‌های بازار به درستی پاسخ دهد.

وی عنوان کرد: از دید مصرف کنندگان مزیت‌های رقابتی که تولیدکنندگان داخلی دارند می‌توانند به نیاز‌های بازار داخل پاسخ مناسبی بدهند که در این زمینه نگرانی وجود ندارد، چرا که این مزیت رقابتی به صورت طبیعی در تولیدکنندگان وجود دارد.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت در خصوص موضوع واردات خودرو به کشور، افزود: وزارت صمت به دنبال رقابتی کردن بازار خودرو است که البته در حوزه واردات، ارتقای کیفیت محصولات و قیمت مناسب نیز مدنظر است در این زمینه دولت پیشنهاد واردات خودرو‌های نو را قبل از این‌که قانون ساماندهی ابلاغ شود ارائه کرده بنابراین این اراده وجود دارد که واردات خودرو انجام شود و بازار به سمت رقابتی شدن سوق پیدا کند.

توکلی تاکید کرد: در چند سال گذشته واردات خودرو ممنوع بود، اما اکنون دوباره این اتفاق در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار خودروی ثبت سفارش شده وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد تنوع محصولات وارداتی خواهیم بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
خودرو وارد کنید تا قیمت خودروهای داخلی ارزون بشه
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
اگه خودرو وارد بشه از قیمت خودرهای داخلی کم میشه ؟؟؟؟؟
Bakhtiyari
۱۱:۱۶ ۱۵ دی ۱۴۰۲
هیچ کشور و نمایندگانش گوشت را بدست گربه نمی دهند اما در ایران عزیز ما دقیقا اینکار را کردند یعنی واردات خودرو توسط خودروسازان و نه مردم !!!!!!!
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۵ دی ۱۴۰۲
ماشین ۸۰۰ میلیونی چینی وارد شده باقیمت دومیلیارد میشه تنوع و رقابت .....
بهروز
۰۲:۵۶ ۱۵ دی ۱۴۰۲
دولت یک بار هم شده به مردم لطف کنه و واردات خودرو را آزاد کنه تا این خودرو سازان داخلی که مثل خون آشام هستند حساب دستشون بیاد میری نمایندگی سلام نمیدن بهت
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۴ دی ۱۴۰۲
چرا یه خط تولید خودرو از چین نمیارن؟؟؟
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۴ دی ۱۴۰۲
چه فایده دریغ از ذره ای شرف در وارد کنندگان با سه برابر قیمت کشورهای همسایه به مردم قالب می کنند.
بعد مسئولان با چه رویی از خدمت به مردم صحبت می کنند
واقعا مسخره است
بهزاد
۱۱:۵۲ ۱۵ دی ۱۴۰۲
چه ربطی به شرفت وارد کننده داره ؟؟ اینها همه عوارضی هست که دولت میکشه روش و به جیب میزنه
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۴ دی ۱۴۰۲
برای واردات 100هزار خودرو لوکس ثروتمندان دلار هست. ولی برای دارو مایحتاج مردم. نه!!
خداترس
۲۰:۴۶ ۱۴ دی ۱۴۰۲
برند های محتلف از تویوتا وارد کنید لطفا . نه فقط کرولا
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۴ دی ۱۴۰۲
کاش این مدیران ارشد تولید کمی شعور و فهم داشتند.
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۴ دی ۱۴۰۲
بخاطر همینه که خودرو تو بازار تا ۲۰۰ میلیون کشید بالا
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۴ دی ۱۴۰۲
صدهزار به درد مادر و عمه شون میخوره چیه ۹داقل یک ملیون دو‌ملیون واردات باید باشه
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۴ دی ۱۴۰۲
واردات خودرهاي بنجل و پرمصرف چيني با تهاتر نفت!
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۵ دی ۱۴۰۲
چین در خودرو پاک برقی اول جهانه نفهم
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۴ دی ۱۴۰۲
بنده داشتم قیمت خودروهای برقی یکی از شرکت های معتبر خارجی رو میدیم، چقدر قیمت ها مناسب و پایین با کارایی بالا و مصرف سوخت پایین، ماشین هایی که در چین تولید و به اروپا هم صادر میشن.. ما خودمون خودمون رو تحریم کردیم!! بیش از همه
بختیاری
۱۰:۵۳ ۱۵ دی ۱۴۰۲
هزاران هزار آفرین و درود
#هر ایرانی یک خودرو پاک
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۴ دی ۱۴۰۲
لطفا حمایت بفرمایید .
مدیران قبل وحال به ۲موضوع معترف شوند ۱ _ اشتباه درمبحث تحدیدجمعیت ۲_ قصور وترک فعل خود برای ناترازی سوخت بنزین از ناکارآمدی وعدم تولید خودروهای باپایه گازی وفساد در سیستم خودروسازان وایجاد انحصار با عدم واردات خودروهای برقی وتولید باپایه گازسوز است والان از همه مهمتر مشکل کم آبی وخشکسالی کشور است که با طرحهای کم اثر وکوتاه مدت، بر طرف نمیشود لذا پیشنهاد میشود برای سیراب شدن ایران بزرگ وبدون چشمداشت ، بی نتیجه به حکومت طالبان، و ویابارش برف وباران با اقدام عملی برای جلوگیری از خشکیدن دریای خزر و نیز امکان توسعه حمل ونقل دریایی بین خلیج فارس ودریای خزر،خبرمسرت بخش پیگیری طرح احداث ایرانرود را به ملت بدهند . ضمنا از همه ایرانیان تمنا دارم ازطرح ابر پروژه احداث ایرانرود ازخلیج فارس به خزر برای تمدن سازی نوین ایرانیان بآدرس زیر farsnews.ir/my/c/219241 لطفا حمایت بفرمایند ‌
Bakhtiyari
۱۱:۰۳ ۱۵ دی ۱۴۰۲
طرحهای انتقال از اقیانوس مانا و ماندگارند و همیشگی و پایدار و جاوید و جاودان ضمن اینکه هر چقدر از اقیانوس برای آبادی کشورمان برداشت کنیم در برابر همه اقیانوس هیچ است و اینکه با پیشرفت دانش هم هزینه ها کاهش می یابند
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۴ دی ۱۴۰۲
اگه بخوایید میتونید با پول پراید تو ایران یه ماشین بسیار عالی از خارج از کشور وارد کنید ولی شما برای مردم جز بدبختی و گرفتاری چیزه دیگه ایی نمیخوایید شما ها میگید ملت ایران باید تو فقر زندگی کنه همین و بس
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۴ دی ۱۴۰۲
سال ۹۹ دلار بوده حدود ۲۲ هزار تومان ، طلا بوده گرمی حدود ۴۵۰ هزار تومان، سکه‌ بوده حدود ۸ میلیون تومان، پراید بوده حدود ۷۰ میلیون تومان و شاخص کل بوده دقیقا " ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد. بعد از گذشت حدود ۳ سال ، دلار با رشد ۲/۵برابری رسیده به بالای ۵۰ هزار تومان. طلا با رشد حدود ۵ برابری رسیده به ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان . سکه‌ با رشد ۳/۵برابری رسیده به حدود ۳۰ میلیون تومان . پراید با رشد ۵ برابری رسیده به ۳۵۰ میلیون تومان . قیمت زمین و ملک هم که حداقل ۱۰ برابر شده نسبت به سال ۹۹ ولی شاخص کل بورس هنوز حول عدد ۲ میلیون واحد می چرخد و این نشان از سوء مدیریت خاندوزی گوساله و عشقی پدرسگ هست که با رانت خواران هم کاسه و هم آخور شدند و همچون سگ شاشیدن به بورس و اعتماد مردم نسبت به بورس که در واقع موتور محرکه ی اقتصاد کشور هست را از بین بردند !!!!!!ِ!
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۴ دی ۱۴۰۲
سال ۹۹ دلار بوده حدود ۲۲ هزار تومان ، طلا بوده گرمی حدود ۴۵۰ هزار تومان، سکه‌ بوده حدود ۸ میلیون تومان، پراید بوده حدود ۷۰ میلیون تومان و شاخص کل بوده دقیقا " ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد. بعد از گذشت حدود ۳ سال ، دلار با رشد ۲/۵برابری رسیده به بالای ۵۰ هزار تومان. طلا با رشد حدود ۵ برابری رسیده به ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان . سکه‌ با رشد ۳/۵برابری رسیده به حدود ۳۰ میلیون تومان . پراید با رشد ۵ برابری رسیده به ۳۵۰ میلیون تومان . قیمت زمین و ملک هم که حداقل ۱۰ برابر شده نسبت به سال ۹۹ ولی شاخص کل بورس هنوز حول عدد ۲ میلیون واحد می چرخد و این نشان از سوء مدیریت خاندوزی گوساله و عشقی پدرسگ هست که با رانت خواران هم کاسه و هم آخور شدند و همچون سگ شاشیدن به بورس و اعتماد مردم نسبت به بورس که در واقع موتور محرکه ی اقتصاد کشور هست را از بین بردند !!!!!!ِ!
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۴ دی ۱۴۰۲
سلام چرا چرا اگه تمام مسئولین محیط زیست بگویند بالای ۹۰ درصد آلودگی محیط زیست ازماشیهای قدیمی بالای ۴۰ سال وماشینهای بی کیفیت جدید ایرانی وتمام افراد نیروی انتظامی تصادفات ومرگ ومیر کودکا ن وبزرگسالن درتصادفات از بی کیفیتی واهمیت ندادن کارخانه ها به جان مردم درتولیدخودرو واگر تمام پزشکان فریادبزنند این اکثر بیماریها وتنگی نفس وحتی سرطانها مربوط به خودروهای بی کیفیت وقدیمی است واگر تمام مردم فریادبزنند خودروهای مانسبت به همه دنیا چندبرابر گرانتراست واگر همه فریاد بزنند مصرف بنزین چندبرابردنیا از مسافرتهانیست بلکه از بی کیفیتی ومصرف بالای خودروهای ایرانی است واگر همه فریاد بزنند مردم توان تعمیرات خودرو از چندروز پس از تحویل خودروراندارندواگرهزار برنامه تلویزیونی با اساتیدخبره دانشگاه وکارشناسان عالم ودانا انتقاد وراه حل بیان کنندوهزاران مجری ووخبرنگار فریاد بزنند وانتقاد ونارضایتی مردم را پخش کنندواگر نماینگان مجلس ما ازاولیا خداباشند ودرخواست واردات کنند وحتی قانون تصویب کنند وهمه فریاد قانون گرایی والزام به قانون سردهند بازتیغشان نمی برد وخودروسازان میلیاردها دلار می گیرند وباز ارزانترین قطعه های نامرغوب چینی رامی اورند ومثل مهره تسبیح به هم وصل می کنند ومی گویند خودرو ملی است بدون دخالت خارجی وچندبرابر می فروشند وبازمی گویند متضررشدیم سودش کم است وکم است واگر تمام علما ی دینی جهان گرانفروشی وبدقولی وفروش جنس تقلبی وفروش بادروغ ووعده دروغ واحتکار راحرام بدانند حتی اگررهبرمان هم اعلام نارضایتی کنندباز همین آش است وهمین کاسه که ۴۵ سال است ثابت شده ودرآخر آیافقط با اعتراض وکشته ودرگیری باید خواسته‌ مردم مظلوم انجام شود ؟ودرآخر یک عربی در یک کشور دیگر می گفت لیاقت ایرانی ها این ماشینها ی ایرانی نیست ایرانی ها خیلی لایق بهترین ماشنهای دنیاهستند ورییس جمهور بارها فرموده اند درمصاحبه ها من فقط خواسته مردم برایم مهم است واذیت می شوند . کاری راانجام میدهم . پس چرا وچرا اگردروغ نمی گویند نمی گذارند ۸میلیون ایرانی ماخارج کشور داریم اگر یک چهارمشون باپول خودشون یک خودرو برای فامیل هاشون توکشور بفرستن که بهانه ارز هم نداشته باشند ویا طلبهاشون رااز کشورها یک مبلغیش راخودرو واردکنند وسودش رابه خودروسازهابدهندتا ورشکست نشوند خلاصه ماشین نباید کالای سرمایه ای شود ممنون
بختیاری
۱۱:۰۸ ۱۵ دی ۱۴۰۲
عزیزم باید همه ما مردم و‌مسولان به این درک و شعور برسیم که واردات دهها میلیونی خودروهای پاک برای هر شناسه ملی ایرانی یک خودرو آزاد باشد
احمد
۱۸:۰۹ ۱۴ دی ۱۴۰۲
اما هیچ اتفاقی در عمل جهت رقابتی شدن و خروج بازار از دست مافیا دیده نمی شود!
حميد
۱۸:۰۷ ۱۴ دی ۱۴۰۲
اين ١٠٠ هزار تا پارسال ثبت سفارش شده
مجتبی
۱۷:۳۹ ۱۴ دی ۱۴۰۲
هیچ فایده ای نداره قرار بود قیمت خودرو وارداتی معقولانه باشه ولی می‌بینیم که قیمت یک ماشین ساده مثل تویوتا کرولا 1200 سی سی توی بازار شد 4 میلیارد واقعا خنده داره
فلفل
۱۷:۳۸ ۱۴ دی ۱۴۰۲
حکایت چوپان دروغگو است!
تا وقتی توسط،دولت ، معادل قیمت خودرو عوارض و گمرکی و ..... اخذ می‌شود، برای یک خودرو وارداتی نزدیک به سه برابر قیمت جهانی ، باید هزینه کرد.
پس نه رقابتی ایجاد شده و نه انحصاری شکسته شده.
اگر بعضی ها مشکل درک دارند بنده به زبان ساده که بفهمند به عرض مبارکشان می رسانم که شکستن انحصار و آزادی واردات خودرو به این نحو است که اولا :
وزارت صمت باید مشخصات کلی خودروهای مجاز به واردات را اعلام کند مثلا حجم موتور و نیز برندهای معتبر و مطرح مثل تویوتا و هوندا و میتسوبیشی و ....
دوم اینکه هر شخص حقیقی، یا شرکت بتواند خودرو مورد تایید را وارد کند.
سوم : در مورد خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ یا کمتر، و مثلا قیمت زیر ۳۰ هزار دلار،گمرکی و عوارض تحت هیچ شرایطی نباید بیش از ۲۰ درصد باشد . مثل همه کشورهای دنیا.
چهارم : شرکت وارد کننده تحت هیچ شرایطی نباید پس از محاسبه هزینه ها ، بیش از ۱۵ درصد سود در نظر بگیرد. و دولت باید مانع زیاده خواهی،شود ، نه اینکه دست آنان را باز،بگذارد که به مردم اجحاف شود و بعد بیاید آنها را جریمه هزار میلیاردی کند و از اجحافی که به‌ مردم شده پول به جیب دولت برود !!( همان انتقادی که حضرات فعلی به دولت روحانی می‌کردند و او را به باد انتقاد گرفته بودند ! اما دعوا بر سر قدرت بود و موضوع اجحاف به مردم بهانه !)
اگر دولت قصد دارد از خودروهای لوکس مالیات و عوارض و گمرکی بالا بگیرد باید مسئولان درک درستی از خودرو لوکس داشته باشند.
تویوتا و هیوندا و کیا در تمام دنیا جزو خودروهای ارزان و برای،اقشار ضعیف تا متوسط در نظر گرفته شده اند. اگر دقت کنید خیابان‌های کابل پر است از تویوتا کرولا !
خودروهای لکسوس و بنز و BMW را می‌توان نسبتا لوکس نامید.
لوکس واقعی، تنها بعضی از مدل‌های بنز و BMW است و نیز خودروهایی مثل فراری و لامبورگینی و مازراتی که عمدتا اسپورت هستند.
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۴ دی ۱۴۰۲
برای اینکه اسم شما در مدیا برده شود اینقدر به مردم دروغ نگویید و خودتان را قهرمان مردمی جلوه ندهید در دولت رییسی در بخش اقتصاد مافیا قدرتمند است و حرف اول را میزند دلیل کیخواهید؟ موضوع خودروهای کار کرده مصداق تام ادعای بنده است. تفاوت قیمت میلیاردی خودروهای چینی در دبی و مونتاژ شده با انرژی و کارگر مفت در ایران. موافق بودن با عرضه چند مدل فرغون داخلی به چند برابر قیمت صادراتی ان به مردم مظلوم
توزیع قطره چکانی خودرو در بازار بنظور احتکار و تغییر قیمت
هیچگاه فکر نمیکردم روزی کشور انقلابی ایران در چمبره اختاپوس های خونخواری اقتصادی قرار گیرد که حتی رییس جمهور هم از پس انها بر نیاید
علیرضا
۱۷:۰۰ ۱۴ دی ۱۴۰۲
یک سوال چرا سمند سورن ثبت نامی سامانه یکپارچه شده 460میلیون تومن .مگر قیمتش 330 نبود .سوال این دزدی حساب نمیشه؟؟؟؟باشگاه خبرنگاران جوان بپرس و جوابشون را پخش کنید
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۴ دی ۱۴۰۲
وزیر صمت و وزیر نفت و مسولان و نمایندگان کشوری و خودروسازی گوش بدهند
واردات خودرو تمام برقی باید به دهها ملیون و برای هر فرد ایرانی یک خودرو پاک تمام برقی وارداتی آزاد شود
#سهم هر ایرانی یک خودرو تمام برقی
عبدالهی
۱۶:۵۶ ۱۴ دی ۱۴۰۲
وزارت صمت اگر دنبال رقابتی کردن است باید دهها قطب خودروسازی بسازد یا به واردات دهها ملیونی خودروهای تمام برقی و هر فرد ایرانی یک خودرو مجوز بدهد
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۴ دی ۱۴۰۲
چرا باید باور کنیم ؟؟؟
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۴ دی ۱۴۰۲
ارزبری؟مگه خودروهاتون داخلی نیست که ارزبری داره؟اگه ارزبری داره که پس خودروتولیدداخل نیست پس بده خودرو واردکنه چه کاریه که قطعه واردکنی اینهاکه عرصه تولیدندارن تعرفه روهمومعقول درنطربگیراونوقت ادعای رقابتی داشته باش
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۴ دی ۱۴۰۲
نصف ارزی که به خودروسازا میدن باید بدن واردات خودرو
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۴ دی ۱۴۰۲
دوست عزیز فکر کردی برای مردم عادی وارد مکنند نه برادر ،فقط برای خودشون و دارو دسته شون وارد می کنند ماشین کمتر از ۲میلیارد وارد نمی کنند لعنت بر این ظالمان وطن فروش
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۴ دی ۱۴۰۲
تا وقتی که خودروی خارجی با بیش از ۳ برابر قیمت واقعی انهم به صورت قطره چکانی وارد کشور می کنید بازار خودرو هیچ وقت از انحصار خارج نشده و شاهد رقابت نخواهیم بود. ضمن اینکه وضع تعرفه ۱۷۰ درصدی برای واردات، یک سیاست بازدارنده و محدودکننده هست در مقابل خواست مردم.