سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنگره ملی شهدای دانشجو در هویزه برگزار می‌شود

جانشین سازمان بسیج دانشجویی خوزستان گفت: کنگره ملی شهدای دانشجوی مظلوم کربلای هویزه، روز جمعه ۱۵ دی‌ماه امسال همزمان با شب شهادت این شهیدان برگزار می‌شود.

علیرضا پورحسن جانشین سازمان بسیج دانشجویی خوزستان گفت: دانشجویان بسیجی طبق سال‌های گذشته پا به کار و خادم شهدا هستند و با برنامه‌ریزی و دعوت از خانواده شهدای دانشجو آرمیده در یادمان هویزه تلاش کردند چهل و سومین کنگره ملی شهدای دانشجو را به بهترین نحو و در شأن شهدا بزرگوار برگزار کنند.

او می‌گوید: چهل و سومین کنگره ملی شهدای دانشجوی مظلوم کربلای هویزه، ساعت ۹ شب روز جمعه ۱۵ دی‌ماه امسال هم‌زمان با شب شهادت این شهیدان برگزار خواهد شد.

پورحسن ادامه داد: کنگره ملی شهدای دانشجو در محل یادمان این شهدا که واقع در رزمگاه، قتلگاه و آرامگاه شهیدان عزیز هویزه برگزار می‌شود که دانشجویان سراسر کشور در این آیین حضور می‌یابند.

با حضور جمعی از دانشجویان رزمنده سراسر کشور به فرماندهی سردار سرلشکر شهید سید محمدحسین علم‌الهدی عملیات نصر در روز ۱۶ دی‌ماه سال ۱۳۵۹ بر علیه نیرو‌های مزدور رژیم بعثی عراق در منطقه هویزه و سوسنگرد انجام پذیرفت که منجر به پیروزی‌ها و دستاورد‌های مهم و قابل‌توجه نظامی شد.

علی‌رغم دفاع جانانه دانشجویان رزمنده، در ادامه عملیات این رزمندگان با کمبود تجهیزات نظامی مواجه شدند و مظلومانه و غریبانه در محل فعلی یادمان شهدای هویزه به شهادت رسیدند و پیکر پاکشان در همان جا آرام گرفت.

به‌پاس قدردانی و یادآوری رشادت قهرمانانه سردار سرلشکر شهید سید محمدحسین علم‌الهدی و دانشجویان و فرهیختگان شهید، روز ۱۶ دی‌ماه، روز شهدای دانشجو نام گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.