سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی در شهرکرد

آیین بزرگداشت سومین سالگرد رحلت علامه آیت‌الله مصباح یزدی، چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت در شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمد ابوترابی رئیس مرکز دایراه‌المعارف علوم عقلی موسسه امام خمینی (ره) و از شاگردان نزدیک آیت‌الله مصباح یزدی در این آیین که با حضوری استادان حوزه، علما و فضلای چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایلی که باعث می‌شود رهروان دین به مدارج بالای علمی و دینی برسند، اطاعت ویژه و محبت قبلی به خدا و، ولی خداست و همین عامل سبب شد تا آیت‌الله مصباح به جایگاه رفیعی در دین برسد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مشترک بین آیت‌الله مصباح و سردار سلیمانی، اطاعت محض از، ولی فقیه بود و در نهایت همین ویژگی سبب رستگاری این ۲ شخصیت بزرگ نظام اسلامی شد.

حجت الاسلام ابوترابی اعتدال را از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله مصباح یزدی عنوان و اضافه کرد: اعتدال در گفتار و رفتار آیت‌الله مصباح سبب شد تا شخصیتی جامع‌الاطراف باشد و از همین رو می‌توان گفت این عالم فقید و حکیم مجاهد الگوی والایی برای مردم جامعه است.


بیشتر بخوانید


وی به دیدگاه آیت‌الله مصباح در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: اعتقاد ایشان بر این بود که باید در اجرای دستورات دین اهتمام ویژه‌ای داشت، اما در کنار آن نباید از نقش هدایتگری غافل شد چرا که هدف از اجرای احکام دین، هدایت است و با شیوه‌های موثر می‌توان احکام الهی را بخوبی در جامعه اسلامی پیاده کرد.

حجت الاسلام ابوترابی به روش‌های مدیریتی آیت‌الله مصباح نیز اشاره کرد و بیان داشت: ایشان هرگاه با فرد متخلفی روبرو می‌شدند با نیت هدایتگری با وی برخورد می‌کرد و همواره تاکید داشت مجازات افراد با حفظ شئون و آبروی آن‌ها باشد.

گفتنی است؛ آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی مجتهد، بنیانگذار و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس قبلی شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و یکی از استادان برجسته حوزه علمیه قم بود.

او در فقه و اصول با بهره بردن از محضر استادانی، چون آیات عظام بروجردی، اراکی، امام خمینی و بهجت در سن بیست و هفت سالگی به درجه اجتهاد رسیدند.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی پس از مدتی تحمل بیماری در سن ۸۶ سالگی عصر جمعه دوازدهم دی ماه سال ۱۳۹۹ دارفانی را وداع گفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.