سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش ادعایی یک نهاد آمریکایی درباره حماس

در ارزیابی یک نهاد اطلاعاتی آمریکا ادعا شده است که حماس از مجتمع درمانی الشفاء در غزه استفاده کرده است.

ارزیابی نهاد اطلاعاتی آمریکا که دیروز سه شنبه از حالت محرمانه خارج شد، ادعا کرده که حماس و یک گروه فلسطینی دیگر «از مجتمع پزشکی الشفاء در غزه برای نظارت بر نیرو‌ها و گروگان گرفتن تعدادی استفاده کردند».

این را رسانه‌های آمریکایی از جمله رویترز و آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داده‌اند.

این در حالی است که پیشتر واشنگتن نظرات متناقضی در مورد آنچه زیر بیمارستان الشفاء در غزه رخ داده، منتشر کرده است.

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا شواهدی را که بر اساس آن ارزیابی کرده‌اند فاش نکردند و این مقام گفت که ایالات متحده به طور مستقل این اطلاعات را تأیید کرده است.

اسرائیل پیشتر مدعی شده بود که حماس از مجتمع درمانی الشفاء برای اهداف نظامی استفاده می‌کند و در اواسط نوامبر، تانک‌های اسرائیلی به سمت مجتمع پیشروی کردند و تعدادی از بیماران که در داخل آن بودند زا به شهادت رساندند یا بازداشت کردند. اسرائیل مدعی بود که تونل‌های زیر بیمارستان الشفاء مقر رزمندگان حماس است و با همین ادعا این بیمارستان را بمباران کردند. هدف قرار دادن این بیمارستان باعث نگرانی جهانی در مورد سرنوشت غیرنظامیان و بیماران داخل آن شد.

این مقام آمریکایی همسو با رژیم صهیونیستی مدعی شد: «دولت آمریکا معتقد است که حماس از مجتمع بیمارستانی و سایت‌های زیر آن برای انجام فعالیت‌های نظامی، کنترل، ذخیره برخی سلاح‌ها و نگهداری «تعداد کمی» از اسرا استفاده کرده است.»

نیویورک تایمز اولین کسی بود که ارزیابی اطلاعاتی آمریکا را منتشر کرد و یک نسخه محرمانه از این ارزیابی برای قانونگذاران کنگره آمریکا ارسال شد.

این ارزیابی اطلاعاتی، قویترین حمایت آمریکا از ادعا‌های اسرائیل در مورد مجتمع بیمارستان الشفاء بود، اما اطلاعات فاش شده برخی از مهمترین ادعا‌های اسرائیل را به طور کامل ثابت نمی‌کند. ادعا‌هایی از این قبیل که بیمارستان الشفاء به عنوان نقطه مرکزی فعالیت‌های «حماس» و «جهاد اسلامی» فلسطین عمل کرده است.

برچسب ها: غزه ، رژیم صهیونیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.