سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاهده دو قلاده پلنگ در زیستگاه‌های جنوب استان اردبیل

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: دو قلاده پلنگ در زیستگاه‌های حیات وحش جنوب استان اردبیل مشاهده و ثبت شد.

حسین معصوم زاده گفت: دو قلاده پلنگ در جریان سرشماری پاییزه پستانداران در زیستگاه کاوان شهرستان خلخال و در مجاورت منطقه حفاظت شده دربند مشکول مشاهده شد.

به گفته او، این دو قلاده پلنگ حین سرشماری و در دو نقطه متفاوت توسط گروه‌های سرشماری کننده مشاهده شد.

معصوم زاده گفت: در سال‌های گذشته نیز چند قلاده پلنگ در این منطقه مشاهده و توسط محیط بانان منطقه ثبت و مستند سازی شده است که نشان از توان بالای اکولوژیکی منطقه دارد.
او افزود: منطقه کاوان در حاشیه رودخانه قزل اوزون به مساحت حدود ۱۰ هزار هکتار در جنوب غربی شهرستان خلخال و در فاصله ۱۰ کیلومتری منطقه حفاظت شده آق داغ واقع شده و دارای تنوع بالای جانوری از جمله خرس قهوه ای، سیاه گوش، انواع سمور وکفتار می‌باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
مجتبی
۲۱:۱۰ ۱۷ دی ۱۴۰۲
متاسفم وقتی خبرهای تلخ را در مورد حیاط وحش می شنوم امیدوارم مسولین بی لیاقت به خودشان بیایند که در مورد مناطقی که گونه های پلنگ و یوزپلنگ را دارد و در حال انقراض هستند بیشتر تلاش کنند مامورین محیط زیست را برای حفاظت چند برابر کنند و در این سالهای خشک غذای طبیعی مثل خرگوش میش گوزن در آن مناطق رها کنند حتی الاغ های پیر را خریداری کنند ود ر منطقه رها کنند یا بهتر الاغ های جوان را بخرند و در مناطق رها کرده که جفت گیری کنند و باعث افزایش بشه تا شکار پلنگ و یوز باشد تا این حیوان از گرسنگی جان بدر ببرد و خیلی کارهای دیگر اگر کمی مسولین بجای هی بگن دولت بودجه ندارد از پولهایی که به اطرافیان خود میلیاردی می دهند تا در اروپا و امریکاحال کنند بدهند به محیط زیست می تواند محیط زیست و حیاط وحش حالش بهتر باشد
مرتضی زره چی
۰۹:۰۶ ۱۴ دی ۱۴۰۲
آدرس دادن محل حیوانات خیلی اشتباه بزرگیه که انجام میدین آخه چرا داری محل حیوانات به شکارچی جماعت میگی
حسین اوجی
۰۲:۵۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
اتفاقا خوبه وقتی مستند سازی شه نیروهای بیشتر و حرفه ای تری برای حفاظت از منطقه هم باید برن البته...:)
رضی
۱۸:۱۶ ۱۳ دی ۱۴۰۲
سریع بکشید حیوان خطرناکی ی
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۴ دی ۱۴۰۲
مگرخط ناک ترازانسان داریم؟