سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۰ درصدی سطح جهش تولید در دیمزار‌های کشور

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از افزایش ۲۰ درصدی سطح جهش تولید در دیمزار‌های کشور خبر داد.

آقای روستایی گفت: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ سطح اجرای طرح جهش تولید از ۴ میلیون و۲۰۰ هزار هکتار به ۵ میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

آقای روستایی افزود: با افزایش سطح زیرکشت ۲۰ درصدی تعداد استان‌های مجری طرح نیز از ۲۱ به ۲۵ استان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: این طرح با مشارکت وزارت جهادکشاورزی، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم و با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال اجرا است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: امسال برای کمک به اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها ۱۴۷۰ کارشناس نظام مهندسی کشاورزی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سازمان‌های جهادکشاورزی استان‌ها به کارگرفته شده است.

آقای روستایی افزود: از زمان اجرای این طرح بیش از ۷ هزار و ۵۷۹ دستگاه انواع ادوات کشاورزی با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تامین و در اختیار کشاورزان دیم کار در سطح کشور قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با پشتیبانی فنی، علمی و همچنین تامین بذر مورد نیاز محصولات زراعی در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ میانگین محصولات زراعی گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ و گیاهان علوفه‌ای در پروژه جهش تولید به ترتیب ۱۴۵۲، ۱۲۰۱، ۶۶۴، ۴۵۹، ۵۱۶ و ۲۲۸۳ کیلوگرم در هکتار بود که نسبت به سال قبل در گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ و علوفه به ترتیب ۴۰، ۳۰، ۱۹، ۴، ۵۰ و ۱۸ درصد افزایش داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.