سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای واکسیناسیون فلج اطفال در استان سیستان و بلوچستان

واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال برای تمامی کودکان زیر ۵ سال ایرانی و غیرایرانی از ۱۶ دی ماه در استان سیستان بلوچستان اجرا می‌شود.

  مهدی زنگنه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از اجرای واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به وضعیت نامناسب اجتماعی بهداشتی در کشور‌های همسایه، هم مرز بودن استان سیستان و بلوچستان با دوکشور افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال بومی این منطقه است، اجرای با کیفیت واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان زیر ۵ سال بسیار حائز اهمیت بوده و از خطر بازگشت مجدد بیماری به کشور پیشگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به این موضوع که اجرای واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال بصورت فعال انجام می‌شود افزود: این کمپین در دو نوبت و به فاصله ۴ هفته، مرحله اول از ۱۶ دیماه لغایت ۱۹ دیماه و مرحله دوم از ۱۴ بهمن ماه لغایت ۱۷ بهمن ماه سالجاری اجرا خواهد شد و نیرو‌های بهداشتی با مراجعه به درب منازل، کودکان زیر ۵ سال را واکسینه خواهند کرد.

دکتر زنگنه افزود: از تمامی هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود با تیم‌های بهداشتی که جهت واکسیناسیون به درب منازل آن‌ها مراجعه خواهند کرد همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: فلج اطفال (پولیو) یک بیماری عفونی مسری است که در مواردی که ویروس فلج اطفال به سیستم عصبی یک فرد آلوده تهاجم می‌کند، رخ می‌دهد. فلج اطفال سبب فلج و حتی مرگ می‌شود.

وی ادامه داد: علائم فلج اطفال شامل تب، ضعف و خستگی، سردرد، استفراغ، سفتی گردن، درد و ضعف در اندام‌ها و متعاقبا فلج معمولا در پا است، در صورت بروز فلج شل یا ضعف ناگهانی در پا یا دست، باید گزارش فوری انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.