سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنیه: اسیران دشمن جز با شرایط مقاومت آزاد نمی‌شوند

رئیس دفتر سیاسی حماس از پاسخ حماس به پیشنهاد مصر و قطر برای آزادی اسرای اسرائیلی خبر داد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس تأیید کرد که پس از مطالعه پیشنهادات دریافتی از مصر و قطر، این جنبش موضع و دیدگاه خود را که مبتنی بر آتش بس کامل و تسریع در امداد رسانی به مردم غزه است، ارائه کرد.

هنیه تاکید کرد که اسرائیل چاره‌ای جز پاسخگویی به خواست مردم ما ندارد. وی افزود: این ما هستیم که حال و آینده را برای خود تعیین می‌کنیم.
وی تاکید کرد: اسیران دشمن جز با شرایطی که مقاومت تعیین می‌کند آزاد نمی‌شوند.

به گزارش روسیا الیوم، هنیه در یک سخنرانی تلویزیونی خاطرنشان کرد که حماس ایده تشکیل دولت واحد فلسطینی را که غزه و کرانه باختری را اداره می‌کند، می‌پذیرد.
علاوه بر این، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که این گروه موضع خود را در مورد آزادی اسرای اسرائیلی و امکان آتش بس در جنگ علیه اسرائیل به قطر و مصر اعلام کرده است.

رسانه‌های اسرائیل شنبه گذشته گزارش دادند که شورای نظامی به موساد برای پیشبرد پیشنهاد قطر در مورد مذاکره با حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی از غزه «چراغ سبز» نشان داده است.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین گزارش دادند که میانجی‌های قطری به اسرائیل اطلاع داده‌اند که جنبش حماس موافقت اصولی خود را برای از سرگیری مذاکرات درباره توافق جدید برای آزادی اسرا در ازای آتش‌بس در غزه دارد.

شایان ذکر است که اسرائیل در واکنش به حمله گسترده جنبش حماس به شهر‌ها و شهرک‌های اسرائیلی در روز ۷ اکتبر، عملیات نظامی خود را در نوار غزه آغاز کرد.

در ۲۴ نوامبر آتش بس بشردوستانه‌ای اعلام شد که تا اول دسامبر ادامه داشت و قطر و مصر بر سر آن توافق کردند. طی آن بیش از ۱۰۰ اسیر اسرائیلی و خارجی در ازای آزادی ۲۴۰ فلسطینی از زندان‌های اسرائیل آزاد شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۳ دی ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۲ دی ۱۴۰۲
دمت گرم حرف حساب باید شرایط مقاومت را قبول کنند