بختیار علمبیگی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه فرآورده های آرایشی، بهدلشتی شوینده و صنایع وابسته گفت: ارزش بازار محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده ایران ۴ میلیارد دلار است. سهم صنعت آرایشی، بهداشتی و شوینده ایران از بازار بیش از ۳۰۰ میلیون نفری منطقه تنها ۲۲ میلیون دلار است.
وی بیان کرد: محدودسازی افزایش قیمت محصولات این صنایع به ۲۵ درصد با وجود نرخ تورم بالاتر غیرمنطقی است و این وضعیت شرکتها را به ورشکستگی سوق میدهد. قیمتها باید متناسب با تورم افزایش پیدا کنند.
رئیس انجمن واردکنندگان فرآوردههای بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران گفت: صنعت آرایشی، بهداشتی و شوینده کشور رشد زیادی داشته اما واردات این محصولات هم نباید فراموش شود و تولید و واردات باید در کنار هم باشند.
محمدمهدی برادران٬ معاون وزیر صمت در پنجمین نمایشگاه فرآورده های آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته گفت: ۸۰ واحد تولیدی نیاز به یک راهبرد جمعی دارند. اگر نظام قیمت گذاری بر اساس بالا رفتن مواد اولیه باشد، این موضوع درست نیست و معتقدم رقابت نباید در انطباق و عدم انطباق باشد. تولیدات و سرمایه های خوبی در حوزه بهداشت و ایمنی کودک انجام شده است.
برادران ادامه داد: باید به حوزه رقابت اهمیت بدهیم و از نگاه حداقلی به حداکثری سوق پیدا کنیم. ۳۰ گروه متقلب در گروه بهداشتی وجود داشتند که دستگیری شدند.
معاون وزارت صمت گفت: در ۹ ماه اخیر ۳۷۰ هزار شغل به بازار صنایع افزوده شده است.