ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان و عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در نشستی که با حضور مسوولان وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع، رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس، مسوولان عمرانی و اقتصادی دو استان فارس و بوشهر، قادری نماینده شیراز و زرقان، علیزاده نماینده سپیدان و... برگزار شد، یک توافق اولیه بر سر احداث آزادراه شیراز -بوشهر منعقد شد تا این پروژه مهم، زیرساختی و استراتژیک کلید بخورد.
او با اشاره به اهمیت آزادراه شیراز بوشهر در ارتباطات کریدور شمال به جنوب کشور گفت: این آزادراه موجبات رونق اقتصادی و گردشگری را نه تنها برای استانهای جنوبی بلکه برای کل کریدور شمال به جنوب فراهم خواهد کرد و نقش بزرگی در این راستا ایفا میکند که تولید درآمد صادرات غیر نفتی از جمله آن خواهد بود.
نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با احداث این آزادراه اقدامات بزرگ، محرک و اثرگذار استانهای بوشهر و فارس که نیازمند ارتباط جادهای مناسب است، امکان پذیر میشود و با توجه به اتصال دریای شمال به جنوب کشور از طریق کریدور ایجاد شده، شاهد یک تحول بزرگ و اساسی در حجم و نوع مبادلات اقتصادی نیز خواهیم بود.
به گفته عزیزی راه یابی به پهنه خلیج فارس از قبل این آزادراه، فرصتهای بی نظیر گردشگری را نیز موجب خواهد شد که با توجه به جاذبههای منطقه جنوب، در پی آن رونق اقتصادی را نیز در پی خواهد داشت.
عزیزی با اشاره به قطعه هفت آزادراه شیراز اصفهان و قطعه هشت این آزادراه که در واقع قطعه یک آزادراه شیراز بوشهر نیز خواهد بودگفت: قطعه یک آزادراه شیراز بوشهر به طول حدود ۶۰ کیلومتر، کلانشهر شیراز را از بن بست فعلی نجات خواهد داد و این نخستین مزیت آزادراه مذکور برای شیراز خواهد بود.
او در عین حال بر تکمیل نواقص آزادراه شیراز اصفهان نیز تاکید کرد و گفت: رفع نواقص این آزادراه باید در سریعترین زمان ممکن انجام شود.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص توافق انجام شده در نشست مذکور نیز اظهار داشت: بر اساس این توافق اولیه دولت ۵۰ درصد منابع مالی این آزادراه را تامین خواهد کرد و در کنار آن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز ۲۵ درصد در این پروژه مشارکت میکند و بقیه نیز از سایر منابع تامین میشود.