سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلودگی هوا نتیجه سیاستگذاری‌های نادرست در گذشته

استاندار یزد گفت: آلودگی هوای امروز نتیجه سیاست گذاری‌های نادرست در گذشته است که صنایع در مسیر باد غالب مستقر شده اند.

فاطمی استاندار یزد در نشست با اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان یزد با اشاره به سند یزد نوین گفت: در این سند یک مدل جامعی برای وزارت علوم و علم و فناوری طراحی شده است. 

او  با اشاره به اهمیت فناوری و شرکت‌های دانش بنیان، افزود: دانشگاه باید کنار دولت باشند و اساتید  از ظرفیت رسانه ملی استفاده کنند و با حضور در رسانه تاثیرگذار باشند.

استاندار یزد یکی از دغدغه‌های مطرح شده را آلودگی هوا دانست و گفت: آلودگی هوای امروز نتیجه سیاست گذاری‌های نادرست در گذشته است که صنایع در مسیر باد غالب مستقر شده اند.

فاطمی تصریح کرد: دولت سیزدهم دوسال است که روی کار آمده و اولین تصمیمی که گرفته این بود که سرمایه گذاری و استقرار صنایع پرآبخواه در این منطقه محدود شود.

او با بیان اینکه صدور مجوز جدید را ممنوع کردیم و صرفا واحد‌هایی که از قبل مجوز داشته اند و پبشرفت فیزیکی دارند می‌توانند با ارزیابی زیست محیطی فعالیت کنند افزود: در این محور سالیانه ۳ هزار مجوز خرد، متوسط و کلان داده می‌شد و این ۳ هزارمجوز، در یکسال گذشته به ۲ هزار رسیده و حتی ۹ مجوز صنایع فولادی در شهرستان اردکان باطل شد.

استاندار یزد گفت: اکنون یک واحد، در همین محور پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی دارد، اما چون مجوز زیست محیطی ندارد کار آن را متوقف کرده ایم و اجازه بهره برداری نداده ایم.

فاطمی در ادامه به انتخابات و اهمیت مشارکت اشاره کرد و اظهار داشت: همه این تغییرات که مدنظر شما و نخبگان علمی است ازدرگاه انتخابات رقم می‌خورد.

او با اشاره به اینکه در انتخابات برای ریل گذاری کشور تصمیم گرفته می‌شود بیان کرد:  اصل مشارکت مهمترین توقع ما است ومسئله مشارکت به امنیت ملی ما گره خورده است. 

استاندار یزد افزود: مجلس ضعیف قرار نیست بتواند مشکلات را حل کند و وظیفه ملی ما دعوت به مشارکت است و شما اساتید در همین راستا در دانشگاه برنامه ریزی کنید که فضای سیاسی شادابی فراهم شود.

عزیزی معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این نشست با اشاره به نقش دانشگاه و ارزش و جایگاه علم و پژوهش گفت: به برکت خون امثال سردار سیدرضی‌ها است که در صحنه‌های علمی فعالیت می‌کنیم.

عزیزی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت حداکثری در انتخابات از نکات مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است واگر مشارکت ضعیف باشد مجلس هم ضعیف خواهد شد.
عزیزی، اهمیت تبیین موضوع انتخابات در دانشگاه‌ها را خاطرنشان کرد و از اساتید دانشگاه‌ها خواست با توجه به نقش مهمی که در دانشگاه دارند اهمیت انتخابات را در دانشگاه و برای دانشجویان تبیین کنند.

ارائه ایده‌های حل مسئله، آلودگی هوا، تحول در آموزش پرورش، توجه به طرح‌های پژوهشی، تکمیل ساختمان فنی مهندسی دانشگاه اردکان، تجهیز آزمایشگاه دانشگاه میبد، تقویت اعتبارات فرهنگی و معیشت اعضای هیات علمی از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.