سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستای زرنه تنها روستای ارمنی نشین کشور + فیلم

در بین شهر‌ها و روستا‌های بویین میاندشت روستایی ارمنی نشین وجود دارد به نام زرنه که تمام ساکنان این روستا اقلیت مذهبی ارامنه هستند.

فرماندار بویین میاندشت گفت: روستای زرنه با ۱۰۱ نفر جمعیت ارمنی با صفا و صمیمیت در کنار دیگر اقوام و روستا‌ها زندگی می‌کنند.


رضا علی معصومی افزود: روستای زرنه در مناطق کوهستانی بویین میاندشت واقع شده و شغل اهالی روستا کشاورزی است و محصولاتی از جمله سیب زمین و پیاز کشت می‌کنند.


او گفت: با فرا رسیدن سال نو میلادی اهالی روستای زرنه با حضور در کلیسای روستا به استقبال سال نو میلادی رفتند و خود را آماده کردند تا آغاز سال نو میلادی را جشن بگیرند.


فرماندار بویین میاندشت به تنها کلیسای این روستا اشاره کرد و افزود: کلیسای غوکاس با ۴۰۰ سال قدمت ازدوره صفویه به یادگار مانده است و ارامنه روستا هنوز مراسم مذهبی خودرا در این کلیسای تاریخی برگزارمی کنند که در حال ثبت در آثار میراث فرهنگی است.

معصومی گفت: ارامنه روستای زرنه به تمام عقاید اقوام دیگر از جمله مسلمانان احترام می‌گزارند و در مراسم مذهبی مسلمانان حضور فعال دارند.


او خاطر نشان کرد: در آغاز سال نو میلادی ارامنه این روستا در کنار سفره‌ای که مهیا کرده اند جشن می‌گیرند و دعا می‌کنند که سال جدید سال خوبی برای همه باشد.


روستای زرنه تنها روستای ارمنی نشین کشور در فاصله ۸ کیلومتری شهر بویین میاندشت در فاصله ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است.

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.