سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش نیویورک تایمز از سردرگمی ارتش صهیونیستی در ۷ اکتبر

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد نیرو‌های صهیونیستی به قدری در ۷ اکتبر سردرگم بودند که از شبکه‌های اجتماعی فهمیدند چه اتفاقی درحال رخ دادن است.

تحقیقات روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نشان داد که ارتش اشغالگر از سردرگمی، کمبود تسلیحات و سازماندهی بسیار ضعیف در جریان حمله «طوفان الاقصی»  که در ۶ اکتبر گذشته آغاز شد، رنج می‌برد.

 گزارشی که این روزنامه آمریکایی با همکاری رونن برگمان، روزنامه‌نگار صهیونیست و با عنوان «ارتش اسرائیل کجا بود؟» تهیه کرد، ادعاهای جدیدی را در مورد عملیات طوفان الاقصی، حمله به اماکن نظامی و  نحوه برخورد ارتش اسرائیل مطرح می‌کند.

به گزارش این روزنامه، تصادفی بودن و کمبود اطلاعات به حدی بود که سربازان مجبور شدند در گروه‌های موقت واتس‌اپ با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و برای جمع‌آوری اطلاعاتی که در نبرد به آن‌ها خدمت می‌کرد، به پست‌های رسانه‌های اجتماعی تکیه کنند.

یگان ماژلان به دلیل عدم ارتباط با پایگاه نظامی رعیم (مقر لشکر غزه در ارتش صهیونیستی) به ویدئو‌هایی که حماس در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، متوسل شد تا بفهمد چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

 یکی از فرماندهان نظامی این یگان نیز به سربازان خود در هلیکوپتر دستور داد تا در کانال‌های تلگرامی اطلاعات و گزارش‌های خبری را برای انتخاب اهداف جستجو کنند.

این روزنامه به نقل از سربازان و افسران سابق و فعلی ارتش صهیونیستی نوشت: شاید وحشتناک‌ترین موضوع از همه این‌ها این بود که ارتش اسرائیل هیچ برنامه‌ای برای پاسخ به هر حمله گسترده‌ای که حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل انجام می‌داد، نداشت.

نیویورک تایمز افزود: ارتش اسرائیل معتقد بود که حماس حداکثر می‌تواند یک لشکر یا تعداد بسیار کمی از نیروهای خود را برای ورود به اسرائیل بفرستد، به همین دلیل حتی آموزش مقابله با چنین سناریوی بزرگی را به نیروهای خود نداده بود.

به گفته ژنرال یوم توف سامیه، فرماندهی جنوبی سابق در ارتش صهیونیستی هیچ آمادگی دفاعی مناسب، آموزش، تجهیزات و نیرو برای چنین عملیاتی وجود نداشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۹ دی ۱۴۰۲
همه ما مسلمانها در محضر خداوند بازخواست خواهیم شد.این رژیم جعلی چندش آور در طول زمان تاسیس چقدر جنایات که برای بقا خود انجام نداد،وبیشتر از همه مسلمانها را برا بقای خود ذبح وقربانی کرد.مطمئنا کسانیکه بانی آوردن اینها در منطقه مسلمان نشین،چه کشورهای غربی وچه خود مسلمان نماهایی که زمین به آنها فروختند.تابان سنگینی را محضر خداوند خواهند پرداخت،منافقین وداعشی را ساختند تا در منطقه آشوب بپا کنند تا در سایه رعب و وحشت آنها بتوانند منطقه را از آن خود کنند،وچند صباغی بیشتر دوام داشته باشند،ولی آنها خدا را نمی بینند.دست خداوند را باید در نیروهای سپاه و بسیج مردمی کشورهای عراق و لبنان سوریه دید.وحالا هم هنرشان کشتن کودکان نوزادان وزنان بی دفاع که انسان باورش نمیشه.وبه یاری خدا خون این نوزادان و کودکان بهشتی گریبانشان را میگیرد و برای همیشه نابودشان میکند.
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۹ دی ۱۴۰۲
اخه به ما چه یه کارگر ایرانی صبح میره سر کار تا غروب برای لغمه نون
فلسطین و اکراین و سوریه برای ما اب و نون نمیشه
مملکت خودمون رو دریابیم که سرنوشتش نشه مثل همین فلسطین
کلاه خودتو سفت بچسب
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۹ دی ۱۴۰۲
خداروشکر که ما کارمون درسته و هیچوقت دچار سردرگمی نمی شیم.
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۹ دی ۱۴۰۲
اینکه سردرگم شدند مهم نیست .اینکه زود خودشون رو جمع و جور کردند و دست رو دست نداشتند مهمه. شما چی؟چند ساله جنگ اقتصادی هست چرا هیچ برنامه ای نداشتین و آرایش اقتصادی مناسبی نگرفتین.
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۹ دی ۱۴۰۲
چرا سردرگم۲۵ هزار کشته چند شهر ویران ۱۰۰ هزار مجروج ۲میلیون آوار بخاطر چهار تا راکت
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۹ دی ۱۴۰۲
سردرگم.
نعم الرفیق
۱۷:۰۵ ۰۹ دی ۱۴۰۲
زمانی که هواپیما های جنگیشون رو بار تریلر کرده بودن و صف کیلومتری تو فرودگاه بن گورین برای فرار بسته بودن وزمانی که توی بیابونهاپا برهنه فرار میکردن باید کار را تمام میکرد محور مقاومت.