جعفر شهامت گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه سه هزار و ۹۵۸ مورد شکایت راه در سامانه ثبت شکایات و رخدادهای جاده ای استان ثبت شده است که ۲ هزار و ۸۳۴ مورد آن اقدام و شکایات واکنش سریع بوده است و از نظر تعداد شکایات واکنش سریع نیز رتبه سوم کشور را کسب کرده ایم.
وی ادامه داد: اقدامات واکنش سریع مربوط به رویدادهایی است که تردد ایمن در جاده را به خطر می اندازد و لازم است راهداران برای رفع آنها به سرعت و طی ۲۴ ساعت وارد عمل شوند، رفع انسداد راه ها، وجود موانع به واسطه تصادف و باقی ماندن لاشه حیوانات از مواردی است که نیاز به مداخله سریع همکاران راهدار دارد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: امروزه از طریق درگاه سامانه گویا، وب سایت (https://۱۴۱.ir/) و اپلیکشین ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، امکان ثبت و پیگیری مشکلات و نظرات و انتقادات مردم از وضعیت حمل و نقل عمومی بار و مسافر و همچنین مشکلات و کمبودهای جاده ای به صورت شبانه روزی میسر شده است.
شهامت افزود: عمده موارد دریافتی از سامانه ۱۴۱ (https://۱۴۱.ir/) در این استان در زمینه روکش راهها، سرعتکاه غیر استاندارد و حمل و نقل عمومی خراسان رضوی بوده است.
وی در خصوص فرآیند پیگیری اقدامات واکنش سریع راهداری گفت: ابتدا شکایات مردمی توسط مرکز مدیریت راهها از طریق سامانه ۱۴۱ ثبت و سپس توسط سامانه جامع مدیریت سوانح وحوادث جاده ای کشور به روسای ادرات راهداری شهرستان ها ارجاع می گردد، این گزارش ها شامل محدوده شکایت، نوع و موضوع شکایت و شهرستان مربوطه می باشد.
شهامت ادامه داد: بلافاصله پیامکی برای فرد تماس گیرنده ارسال می گردد که حاوی کدپیگیری و خلاصه موضوع شکایت است و نامبرده می تواند از طریق درگاه WWW.۱۴۱.ir اقدامات صورت گرفته در خصوص شکایت خود را رصد نماید.
طول راههای استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنههای شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنههای روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاکگیر و مهگیر است.