سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلفن‌های امدادی تجمیع می‌شود؟

سرپرست مرکز توسعه فناوری اطلاعات سازمان مدیریت بحران گفت: احتمال دارد که یکی از شماره تلفن‌های امدادی به عنوان شماره واحد انتخاب شود.

طرح تجمیع تلفن‌های امدادی چهار سازمان آتش‌نشانی (۱۲۵)، اورژانس (۱۱۵)، جمعیت هلال احمر (۱۱۲) و اورژانس اجتماعی بهزیستی (۱۲۳) از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم دوباره مطرح شد تا یک شماره واحد به مانند برخی کشور‌های دیگر به این سامانه‌ها اختصاص دهند و در زمان وقوع حوادث احتمالی، مردم سردرگم نشوند و از طریق یک شماره تلفن بتوانند در زمان طلایی به حادثه دیدگان کمک شود.

مهدی رحمتی نژاد، سرپرست مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آخرین جزئیات ادغام تلفن‌های امدادی کشور، اظهار کرد: پس از مصوبه دولت در سال ۱۳۹۲، تصمیم گرفته شد تا شماره‌های امداد و نجات کشور با هم ادغام شوند، فرآیند در دست بررسی قرار گرفت تا آنکه در دولت سیزدهم تصمیم گرفته شد تا شهرداری تهران به عنوان پایلوت متولی اجرای این طرح شود. 

سرپرست مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تاکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شماره‌ای واحد به تلفن‌های امدادی اختصاص نداده است، اظهار کرد: احتمال این وجود دارد که یکی از شماره‌های این ۴ دستگاه به عنوان شماره واحد انتخاب شود، اما باید در نظر داشته باشیم این طرح از ۶ماه تا ۱ سال آزمایشی است و شماره‌های ۴دستگاه در دسترس است، اما تماس گیرندگان به مرکز تماس وصل می‌شوند و از آنجا به بعد مرکز امدادی پاسخگو خواهد بود. 

وی یادآور شد: در فاز نخست ادغام تلفن‌های امدادی قرار است در بخشی از شهر تهران (یکی از مراکز مخابراتی) اجرا شود، پس از موفقیت در فاز‌های بعدی این موضوع در تهران و پس از آن در تمامی استان‌های کشور اجرا خواهد شد. 

رحمتی نژاد درباره چگونگی فعالیت مرکز ادغام شده تلفن‌های امدادی نیز گفت: این مرکز تنها رابط بین تماس شهروندان با مراکز امدادی و بحرانی خواهد بود و عملیات توسط خود سازمان‌ها انجام خواهد شد و براساس میزان گستردگی حادثه از تمامی ۴دستگاه امداد رسان برای بهبود وضعیت حادثه دیدگان کمک خواهند گرفت.

برچسب ها: تلفن امدادی ، بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۴ دی ۱۴۰۲
تلفن های امدادی به هیچ وجه نباید گویا باشه و باید حتما توسط شخص جواب داده بشه چون فرصت گوش کردن به راهنمای گویا نیست