رضا شریفی در آیین افتتاح یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه در زاهدان خطاب به خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: مردم سیستان و بلوچستان قدردان نگاه خوب خیران به استان هستند، مردم این منطقه مردمی قدرشناس، نجیب، فهیم، صبور، میهن دوست، ولایت مدار و منسجم هستند.
وی خطاب به دانش آموزان ادامه داد: شما دانش آموزان باید از فضاهای آموزشی به خوبی استفاده کنید، قدرشناس باشید و تلاش کنید چون باید چند سال دیگر شما استان و کشور را مدیریت کنید.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به شهدای جنگ تحمیلی عنوان کرد: مردم ایران برای به اهتزار در آوردن پرچم جمهوری اسلامی هزینههای زیادی داده اند.
وی تصریح کرد: مردم سیستان و بلوچستان قدردان نظام و نگاه خوبی که خیرین در حوزههای مختلف به این استان دارند، هستند.
شریفی خاطرنشان کرد: مردم سیستان و بلوچستان در شرایط سخت به کمک ریش سفیدان، علما و معتمدینی که پای کار آمده بودند توانسته اند با حداقل هزینه از بحرانها و اغتشاشات سال گذشته عبور کنند.
وی بیان کرد: بناست عقب ماندگیهای سیستان و بلوچستان را به کمک معلمان، اولیا، دانش آموزان، مربیان و دانشجویان جبران کنیم.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حال حاضر در این استان شوراهای مشورتی مختلفی از جمله شورای مشورتی معتمدین، دانش آموزان، دانشجویان، صنعتگران، تجار، اقوام و اهل سنت را داریم که باید در کنار یکدیگر استان را بسازیم.
وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری بیتوجهی و تنبلی دولتها سبب عقب ماندگیهای سیستان و بلوچستان شده که مصمیم عقب ماندگیهای استان را جبران کنیم، خوشبختانه افق جدیدی برای استان از شمال تا جنوب در نظر گرفته شده است.
شریفی تصریح کرد: این استان را سیستانی و بلوچستانی، شیعه و سنی و فارس و بلوچ باید در کنار هم بسازند.
وی با بیان اینکه در مرکز کشور نگاه توسعه ای به سیستان و بلوچستان میشود، گفت: این استان اولویت اول توسعه در کشور است، در حوزههای مختلف از جمله آب، گاز، فیبر نوری، مدارس، نوسازی، زیرساختها، راه آهن، معادن، توسعه سواحل مَکُران، اقتصاد دریا پایه و دریا محور کارهای خوبی انجام میشود که حمایت شخص مقام معظم رهبری و سه قوه را دارد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید ثابت کنیم این توان را داریم که از این ظرفیتها استفاده و استان را به جایگاهی که در شأن مردم آن است میرسانیم.