سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعداد مراجعان به آزمایشگاه‌های روستایی زاهدان ۳۳ درصد افزایش یافت

مدیر امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از افزایش ۳۳ درصدی تعداد مراجعان و انجام آزمایش در مراکز بهداشتی و آزمایشگاه‌های روستایی تحت پوشش این دانشگاه خبرداد.

علیرضا سلیمی خراشاد  اظهار کرد: از ابتدای امسال  تا پایان آذر ماه بیش از ۲۴ هزار پذیرش و بیش از ۱۷۳ هزار تست توسط آزمایشگاه‌های روستایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده که این آمار نشان دهنده افزایش ۳۳ درصدی تعداد مراجعان و آزمایش‌ها در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی ادامه داد:توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌ها در مراکز بهداشتی روستایی سبب تشخیص سریع و آسان بیماری‌های مزمن در این مناطق شده است.

مدیر امور آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: آزمایش‌های انجام شده در این مناطق شامل آزمایش‌های مادران باردار، آزمایش‌های میانسالان، التور، مالاریا، آزمایش آب و آزمایش‌های تجویزی توسط پزشکان مراکز است.

وی ادامه داد: اکنون در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بیش از حدود ۳۰ روستا آزمایشگاه سطح یک فعال است.

سلیمی خراشادی افزود: توسعه خدمات آزمایشگاهی روستایی و سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها و منابع انسانی منجر به ارائه خدمات تشخیصی و درمانی سریع و مقرون به صرفه به مردم روستایی می‌شود که تأثیر مثبتی بر سلامت و رفاه مردم دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.