سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از معدوم کردن مواد غذایی فاسد تا جمع آوری لبنیات بدون مجوز بهداشتی در فارس

بیش از هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در مرودشت معدوم و لبنیات‌های بدون مجوز بهداشتی یک مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در فراشبند جمع آوری شد.

هزار و ۵۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل استفاده در شهرستان مرودشت کشف و معدوم سازی شد.

دکتر روح اله کریمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت اظهار کرد: در بازدید‌های بازرسان معاونت غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان از مراکز زیر پوشش، در ۲ پرونده مجزا به ترتیب ۳۹۵ کیلوگرم و ۶۶۹ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد کشف و توقیف شد.

او گفت: نمونه‌ای از مواد غذایی ضبط شده جهت انجام آزمایش‌های تکمیلی به آزمایشگاه مرکزی استان فارس ارسال و مشخص شد مواد غذایی ضبط شده فاسد و غیرقابل استفاده هستند که به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرودشت این اقلام با حضور نماینده دادستان و بازرسان معاونت غذا و دارو معدوم شد.

دکتر جواد هوشیار معاون غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت نیز در خصوص بیان کرد: بازرسان واحد نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت به صورت سرزده و دوره‌ای از مراکز تهیه و تولید مواد غذایی بازدید به عمل می‌آورند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقلام غذایی فاسد جمع آوری و معدوم می‌شود تا سلامت جامعه به خطر نیفتد.

او با تاکید بر این نکته که شهروندان در خرید اقلام مصرفی خود به رعایت نکات بهداشتی و استاندارد غذایی دقت کنند، اضافه کرد: سلامت شهروندان اولویت نخست این معاونت به شمار می‌رود و با افراد متخلفی که سلامت جامعه را به خطر بیندازند بر اساس قانون برخورد خواهد شد و پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی ارجاع می‌شوند.

جمع آوری لبنیات بدون مجوز بهداشتی در فراشبند

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان فراشبند از معدوم کردن ١٢ لیتر لبنیات سنتی بدون مجوز بهداشتی از یک مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان خبر داد.

زهرا کریم پور مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند اظهار کرد: ١٢ لیتر شیر خام و لبنیات سنتی فاقد مجوز بهداشتی از یک مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان کشف و معدوم شد.

او با اشاره به مشاهده عرضه و توزیع لبنیات سنتی بدون ضوابط علمی و بهداشتی در شهرستان فراشبند، اظهار کرد: توزیع شیر و فرآورده‌های آن به صورت سنتی از طریق واحد‌های عرضه مواد غذایی با استفاده از وسایل و روش‌های قدیمی نه تنها موجب تولید محصولاتی با ارزش غذایی پایین و نامطلوب می‌شود، بلکه سبب شیوع انواع بیماری‌های مشترک انسان و دام در جامعه می‌شود.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند با بیان اینکه شیر باید با یک استاندارد علمی از طریق پاستوریزاسیون، میکروب‌زدایی شود، افزود: برخی واحد‌های لبنیات سنتی شیر را مستقیم از دامداری خریداری می‌کنند و بدون رعایت اصول پاستوریزاسیون، اقدام به توزیع شیر و فرآورده‌های تولیدی آن مانند ماست و لبنیات می‌کنند.

کریم پور گفت: در صورت مشاهده لبنیات سنتی بدون مجوز بهداشتی در هر یک از مراکز عرضه موادغذایی در سطح شهرستان، بازرسان بهداشت محیط بدون درنگ اقدام به جمع آوری و معدوم کردن آن می‌کنند.

او از شهروندان خواست تا از شیر و لبنیات سنتی و فله‌ای بدون مجوز بهداشتی استفاده نکنند و در صورت مشاهده چنین مواردی در سطح تولید و عرضه، مراتب را به سامانه ١٩٠ گزارش دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.