سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از ۲ موشک نیروی زمینی ارتش تا پایان سال/ استقرار ۵ گروه موشکی در پنج نقطه حساس کشور

فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن اشاره به رونمایی از ۲ موشک جدید توسط این نیرو گفت: طرح لبیک ۲ در راستای خودکفایی تسلیحات اجرایی شد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز در بازدید از گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی ارتش در جریان از آخرین اقدامات و دستاورد‌های حوزه علمی، نظامی و تسلیحاتی این گروه قرار گرفت.

 وی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: ما در نیروی زمینی برای تداوم آمادگی‌های رزمی و نهادینه‌سازی آمادگی‌های رزمی بنا بر فرمان رهبر معظم انقلاب اصل بر خودکفایی با نگاه به داخل گذاشته‌ایم و در مسیر خودکفایی، طراحی و تولید انواع تسلیحات ۲۳ رسته دفاعی دارد که در این ۲۳ رسته بتوانیم به خو‌دکفایی پایداری برسیم تا پاسخگو‌ی تمام نیاز‌های امنیتی و دفاعی کشور باشیم.

امیر حیدری با بیان اینکه در این مسیر طرح لبیک ۲ را داریم که با تصویب امام خامنه‌ای و پیگیری ستاد کل نیرو‌های مسلح و ستاد ارتش این طرح در مسیر خودکفایی و بومی‌سازی توفیقات خوبی داشتیم، تصریح کرد: در مسیر ارتقاء توان رزم و آمادگی برای دفاع از کشور توسعه یگان‌های موشکی را داریم و از همین مبداء ۵ گروه موشکی را جدا می‌کنیم و به ۵ نقطه حساس کشور مستقر خواهیم کرد.

‌فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز در نیروی زمینی ارتش به انواع موشک‌های نقطه‌زن، هوشمند و دقیق‌زن با قابلیت اتوماسیون مجهز شده تا به هر تهدید دشمن در کوتاه‌ترین زمان پاسخ دهیم، خاطرنشان کرد: ۲ نوع موشک زمین‌پایه و هوا‌پایه جدید تا پایان سال در نیروی زمینی ارتش رونمایی می‌شود که در ادامه توسعه یگان موشکی و افزایش توان موشکی خواهد بود.

وی در بیان جزئیات مشخصات موشک‌های جدید ارتش جمهوری اسلامی گفت: یک موشک هواپایه داریم که از روی بالگرد و انواع هواپیما‌ها قابل شلیک را داشته و موشک زمین پایه در برد تاکتیکی مورد نظر نیروی زمینی تعریف شده است.

امیر حیدری با بیان اینکه در نیروی زمین ارتش چهار ویژگی دور‌زن، نقطه‌زن، هوشمند و قابلیت هم‌افزایی را برای تولید تسلیحات تعریف کرده‌ایم، اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ تمامی تولیدات مبتنی بر این چهار ویژگی بوده و اگر برخوردار نیستند با کمک دانشمندان نیروی زمینی به این قابلیت می‌رسانیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۶ دی ۱۴۰۲
فایده اش چیه وقتی شهامت وجرات انتقام ندارید
Bakhtiyari
۱۸:۲۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
کشوری که ناو هواپیما بر ندارد نمی‌تواند چندان ادعای قدرتی بزرگ را در جهان داشته باشد
نیروهای نظامی ارتش و سپاه می‌باید مجهز به ناو هواپیمابر هم گردند
نیروی زمینی کشورمان نیز باید از همکنون برای ساخت خودروهای نظامی تمام برقی قطب‌های بزرگ و‌ مستقلی برای خود داشته باشد هر چند این راهی طول و دراز است
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
موشک قاره پیما انشالله رونمایی کنید
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۶ دی ۱۴۰۲
افتخاری دیگر برای ایران عزیز
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
موشکی که استفاده نشه آب نبات چوبیه
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۶ دی ۱۴۰۲
در مسابقه تسلیحاتی بین بلوک شرق و غرب پدر سالهای پایانی منتج به فروپاشی شوروی ، بلوک شرق بلحاظ تسلیحاتی در بسیاری از عرصه ها گوی سبقت را از بلوک غرب ربوده بود ‌، اما افسوس که تامین معیشت عمومی و به تبع آن پشتوانه مردمی حاکمیت از دست رفته بود......
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۷ دی ۱۴۰۲
مقایسه ایران با شوروی و آمریکا در خصوص قدرت نظامی ظلم به جمهوری اسلامی است ایران نیازمند قدرت دفاعی قابل اطمینان است شما اسم آن را بگذارید مسابقه تسلیحاتی ، تنها دشمنان ایران اسلامی هستند که از قدرت نظامی ایران عصبانی و نگران هستند ،هیچ ایرانی متعهد نمی تواند از قدرت نظامی ایران ناراحت باشد جز آمریکا و اسرائیل و انگلیس و مزدوران آنها.
Javad
۱۷:۵۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
با سلام، ایشان افسری شایسته، لایق، نترس، میهن دوست و خدا ترس می‌باشند، خداوند حفظ شان کند. آمین
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
میگم نکنه خدا نکرده صنعت موشک سازی هم مثل خودرو سازی باشه
غفار
۱۷:۴۴ ۰۶ دی ۱۴۰۲
هااین موشکهابه چه دردوخوره
چه کرده بیده تاحالا
چندتاآمریکایی وکشته
چقدتحریم لغوکرده بیده
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
در جنگ غزه به روشنی آشکار شد، قدرتمندترین موشکها و پهپادها با برد بالا، وقتی نتونند از پدافندهای پیشرفته عبور کنند. به اندازه تیرکمون کارایی ندارند. بنابراین پول و وقتتون رو صرف ساخت موشک نکنید. دستکم برید دنبال تکنولوژی گذر از این پدافندها.
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
اقا تو ۰۴ سربازها رو اذیت میکنند
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۶ دی ۱۴۰۲
خواهشا یک خودرو آبرومند تولید کنید
سعیداز مشهدمقدس
۱۶:۴۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
امیرحیدری فرمانده لایق نیروی زمینی ارتش واقعا تمام تلاش میکنه و فکرمعیشت و مسکن پرسنل خدا حفظش کنه همیشه دعا گو امیر و مخصوصا پدر و مادرگرامیش هستیم که این شیرمرد تربیت کرده
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
چون به فکر شکم تو زن و بچه تو هست آدم خوبیه؟!
بقیه ملت هیچی ؟!
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
الان چگونه بفکر معیشت کارکنانش هست؟لطفا چیزی نمیدانی بیان نکن حقوق را که دولت افزایش می‌دهد بجز حقوق که دولت ماهانه واریز می‌کند چه گامی برای معیشت ب داشته است
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
یک گزارش هم از مستعان بگیرید لطفا ..چشم انتظاریم
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
ماشالله
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
دمتون گرم
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
کمی هم به فکر اقتصاد کشور باشید .
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
نظامیه میفهمی؟
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
اقتصاد کشورو الان ایشون باید درست کنن؟ خدا رحم کنه با یه عده نفهم هم وطن شدیم
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
دشمنان ملت که این مفسدین اقتصادی هستن رو باهاشون مبارزه کنند الان بزرگترین دشمن ملت همین مفسدین اقتصادی وگران کننده ها وگران فروشان هستند که معیشت وملزومات زندگی رو از مردم گرفتند.وخانواده ها آسیب دیدند
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۶ دی ۱۴۰۲
میخوای مثل اوکراین بشیم ؟
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۶ دی ۱۴۰۲
اینا برای خودشان مستقل و خودکفا باشند و به اقتصاد ضربه نزننیخواد بفکر رشد اقتصاد ما باشند بفکر اقتصاد درون سازمانی و ساخت کارخانجات مستقل برای خود و خودکفا شدن خود باشند
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
خداوند یار و همراه شما باشد انشاء الله
غفار
۱۸:۰۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
فیلم سینمایی تنهادربرابرتوفان
خخخخخخخخخخخخخخ