سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

کیفیت خودروهای تولیدی عامل مهمی در ناترازی بنزین است

رحیمی مظفری گفت: کیفیت خودرو‌های تولیدی در کشور موجب بروز ناترازی بنزین شده است.

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره معضل ناترازی بنزین گفت: خودروسازان برای بهینه مصرف کردن بنزین باید به سمت تولیدات کم‌مصرف و استاندارد و همچنین تولید خودرو‌های برقی و هیبریدی بروند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر باید اقدام به متنوع‌سازی سبد سوخت و همچنین فرهنگ‌سازی برای کاهش مصرف انرژی در بین مردم کرد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در مقایسه با متوسط جهانی در مصرف بنزین سهم بالایی داریم، بیان کرد: در حوزه مصرف بنزین و سایر فرآورده‌های سوختی مصرف بهینه‌ای نداریم و این مسئله ما را با ناترازی مواجه کرده است و باید در راستای حل این ناترازی بکوشیم.

نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس با بیان اینکه ناترازی‌های موجود در بخش بنزین متأثر از عوامل متعددی است، افزود: یکی از دلایل بروز این ناترازی سیاست‌های غلطی است که تاکنون در حوزه بنزین اجرایی شده و ما را با این مشکلات مواجه کرده است.

رحیمی مظفری بیان کرد: کیفیت خودرو‌های تولیدی در کشور عامل مهم دیگری است و موجب بروز ناترازی فعلی شده است. درصد استفاده از حمل‌ونقل عمومی در کشور پایین است و نشانه آن هم خودرو‌های تک‌سرنشین موجود در سطح شهر است.

وی با تاکید بر اینکه باید به مدریت انرژی در کشور توجه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: باید به سمت مصرف بهینه انرژی در تمام حوزه‌ها مثل بنزین، گاز، برق، آب و ... برویم.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: توسعه زنجیره ارزش نفت خام در کشور با تکیه بر ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه نیز اهمیت دارد. ما باید با ساختن پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها در کشور در جهت توسعه و تکمیل زنجیره ارزش نفت خام حرکت کنیم.

نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس بیان کرد: حتی اگر مصرف در داخل کشور هم نداشته باشیم، اولویتمان این است که نفتمان در داخل به محصولات فرآوری شده و دارای ارزش افزوده بالاتر در پایین‌دست زنجیره ارزش تبدیل شود و سیاست اصلی کلان کشور جلوگیری از خام‌فروشی نفت خام است لذا باید بتوانیم با توسعه ظرفیت پالایشی و پتروپالایشگاهی به سمت صادرات محصولات و فرآورده‌های نفتی برویم.

رحیمی مظفری گفت: نبود تمرکز بر توسعه ظرفیت پالایشگاهی در دولت قبلی به ناترازی بنزین دامن زده است و ما امروز شاهد واردات بنزین و ناترازی در مصرف و تولید بنزین هستیم.

وی ادامه داد: اگر ما نمی‌توانیم سوخت را در کشور به درستی مدیریت کنیم، یکی از مهم‌ترین دلایلش نبود تمرکز بر توسعه ظرفیت پالایشگاهی بوده است.

نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس تصریح کرد: دولت سیزدهم باید به سمت توسعه ظرفیت پالایشگاهی برود حتی اگر در زمان کوتاهی باز هم بتوانیم صادرات بنزین و گازوئیل را انجام دهیم نافی احداث پالایشگاه نیست.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: ما هر چه بتوانیم در هر زمینه‌ای تولیداتمان را به سمت زنجیره پایین‌دستی و ارزش مؤثر ببریم موفق‌تریم و مهم‌ترین رویکرد خنثی‌سازی تحریم‌ها نیز توسعه زنجیره ارزش نفت خام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۷ دی ۱۴۰۲
تولیدات خودروها به سمت کم مصرف و استاندارد و خودرو‌های برقی برود کار بسیار خوبی است
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۷ دی ۱۴۰۲
خودور نیسان خیلی عالیه کم مصرفه
لیلا ایزدی خرامه
۰۹:۱۴ ۰۷ دی ۱۴۰۲
خودرو با کیفیت بهتر تولید کنید
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۷ دی ۱۴۰۲
آره ولی سوخت ماشین ها یا آب قاطی داره یا هوا داخل باک میزنن .... بنز یا بی ام و باشه باز آلودگی درست می کنه یه کم فکر خوب بکنید کیفیت سوخت پایینه کسی ایراد به شرکت نفت نمی گیره....
علیرضا
۰۹:۰۳ ۰۷ دی ۱۴۰۲
چند ساله ما این حرف را زدیم و گفتیم ولی کسی حرف ما رو گوش نکرد خودرو کم مصرف باید عموم مردم آزاد بشه
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۷ دی ۱۴۰۲
علاج:
1. تولید خودروی اقتصادی و کم مصرف
2. از رده خارج کردن خودروهای بالای 30 سال
3. افزایش وسایل نقلیه‌ عمومى
4.پیشگیری از واردات پرمصرف ها و با تعداد سیلندر زیاد
البته ارزان بودن قیمت سوخت هم بی تأثیر نیست.
علیرضا
۰۹:۰۶ ۰۷ دی ۱۴۰۲
پارس صدی 10 به بالا مصرف داره
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۷ دی ۱۴۰۲
خودروهای کم مصرف تولید شود
ناشناس
۰۸:۰۱ ۰۷ دی ۱۴۰۲
خودرو وارداتی سوزوکی مصرف ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر داره، بهترین خودرو ساخت داخل، مصرف ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر. در یک بازه ۵ ساله، اختلاف قیمت این دو خودرو، در قالب بنزینه
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۷ دی ۱۴۰۲
خودرو کم مصرف تولید کنیم کیفیت بنزین تولیدی داخل در حد نفت و گازوئیل شده
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۷ دی ۱۴۰۲
خودرو کم مصرف تولید کنیم کیفیت بنزین تولیدی داخل در حد نفت و گازوئیل شده
ناشناس
۰۷:۰۵ ۰۷ دی ۱۴۰۲
خودور کم مصرف تولید شود خیلی بهتر است
ناشناس
۰۲:۲۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲
باسلام فقط باید مدیریت درمصرف نه فقط دربنزین بلکه در همه فراوردهای نفتی داشته باشیم ومردم ما هم الگوی صحیح درست مصرف کردن را ‌‌‌در همه فراوردهای نفتی را داشته باشند .
فلفل
۰۰:۴۱ ۰۷ دی ۱۴۰۲
عجب کششششفی کردی جناب نماینده !
خودت به تنهایی به این نتیجه رسیدی یا همکارانتان هم کمک کردند ؟؟!!!
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲
بهترین گزینه در درجه اول خودروهای هیبریدی هست و در درجه دوم خودروهای تمام برقی می باشد.