سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسی:

عزت ایران مرهون رشادت شهیدان است

استاندار گیلان گفت: عزت و اقتدار این سرزمین مرهون رشادت و دلیرمردی شهدای والامقام است.

پیکر مطهر ۲ شهید گمنام امروز همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا در رشت تشییع و در محوطه صداوسیمای مرکز گیلان و پادگان آموزشی شهید بیگلوی لاکان این شهر به خاک سپرده شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در آیین خاکسپاری شهید گمنام در محوطه صدا و سیمای استان گفت: عزت و اقتدار این سرزمین مرهون رشادت و دلیرمردی شهدای والامقام است و پاسداشت خون شهدا به عنوان ضامن دستاورد‌های انقلاب ضروری است. 

او شهدای گمنام را متعلق به همه ملت ایران دانست و افزود: ایستادن پای آرمان‌های امام، انقلاب و شهدای این سرزمین رمز پیروزی ایران اسلامی مقابل زیاده خواهی‌های دنیای استکبار و صهیونیسم جهانی بوده است که باید به درستی برای نسل جدید و آینده ساز تبیین شود. 

تقی ربانی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این مراسم گفت: شهدا با نثار جان خویش حافظ استقلال و امنیت این سرزمین شدند و امروز وظیفه ماست که در دفاع از آرمان‌های پاکشان، در راه اهداف والای انقلاب گام برداریم.

شهید مهمان صدا و سیمای گیلان که در محوطه این مرکز به خاک سپرده شد، در عملیات تک دشمن سال ۱۳۶۵ در منطقه مهران در سن ۲۳ سالگی به درجه رفیع شهادت رسید.

شهید گمنام دیگر که امروز در رشت تشییع و در پادگان آموزشی شهید بیگلوی لاکان به خاک سپرده شد، در سن ۲۱ سالگی در عملیات خیبر و در منطقه جزیره مجنون به فیض شهادت رسیده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.