سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیم جونگ اون: سال ۲۰۲۳ نقطه عطف مهمی در تقویت قدرت کره شمالی است

رهبر کره شمالی در واپسین روز‌های سال ۲۰۲۳ این سال را نقطه عطف مهمی برای توسعه و تقویت قدرت این کشور دانست.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت: سال ۲۰۲۳ که تقریباً به پایان رسیده است؛ ۲۰۲۳ سالی است که نقطه عطف مهمی برای توسعه، تقویت و نشان دادن قدرت کشورمان است.

رئیس کره شمالی این بیانیه را در نهمین نشست کمیته مرکزی حزب کارگران کره بیان کرد. طبق اعلام خبرگزاری مرکزی کره، کیم جونگ اون گزارشی درباره سیاست‌های حزب و دولت در سال ۲۰۲۳ ارائه کرد. او در این گزارش به توسعه فعال و شتابان در سال ۲۰۲۳ اشاره کرد و به معرفی دستاورد‌های افتخارآمیز در عرصه‌های آموزش، بهداشت، ورزش، فرهنگی و علمی پرداخت. رهبر کره شمالی همچنین در این گزارش تغییرات و پیشرفت‌های جدید حاصل شده در عرصه‌های سیاسی، دفاعی و دیپلماسی را ارزیابی کرد.

در این جلسه درباره جمع بندی اجرای برنامه بودجه سال جاری، لایحه بودجه سال آینده و همچنین جمع بندی نتایج سیاسی و حزبی سال جاری بحث و تبادل نظر شد.

سال ۲۰۲۳ کره شمالی اولین ماهواره شناسایی خود را به فضا پرتاب کرد و همچنین در ژوئیه گذشته، موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ-۱۸ با موتور سوخت جامد با موفقیت پرتاب شد و به مدت ۷۴ دقیقه در هوا پرواز کرد که یک رکورد است برای یک موشک بالستیک قاره پیما که در کره شمالی ساخته شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.