سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر مدرسه یک نهالستان در طرح شهید مرادی

طرح شهید مرادی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور در مدارس استان در حال اجراست.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، طرح شهید مرادی با عنوان «هر مدرسه یک نهالستان» در مدارس استان مرکزی در حال اجراست.

دودانی افزود: با اجرای این طرح از آذر ماه، کاشت نهال در ۶۶ مدرسه به صورت حضوری و در ۲۲ مدرسه به صورت ویژه بین محصلین ترویج شده است.

او با اشاره به اینکه طرح شهید مرادی در تمامی مدارس استان اجرا خواهد شد ادامه داد: این طرح در دبستان دخترانه پزشکیان۲ اجرا شد و دانش آموزان آموزش کاشت نهال و مراقبت از آن را فرا گرفتند.

او با بیان اینکه اصولی‌ترین و ساده‌ترین روش برای کاهش آلودگی هوا به خصوص گرد و غبار، نهال کاری و کاشت درخت است، گفت: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور مقرر شده در مدت چهار سال، ۱۶ میلیون اصله نهال در استان مرکزی تولید و کاشته شود.

غفوری فرد رئیس آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم گفت: در طرح شهید مرادی آشنایی دانش آموزان با طرح کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار قرار گرفته و آموزش‌های لازم برای کاشت نهال به آنها ارائه می‌شود.

براتی‌زاده رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان هم گفت: بر اساس این طرح و در راستای پویش ایران سرسبز و ایران قوی، هر دانش آموز به نیت خود و یا والدین خویش یک بذر می‌کارد و با تبدیل این بذر به نهال آن را به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تحویل خواهد داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.