سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انعقاد تفاهم نامه احداث پایگاه چند منظوره مدیریت بحران در کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از انعقاد تفاهم نامه احداث پایگاه چند منظوره مدیریت بحران در استان خبر داد و گفت : در صورت تامین اعتبار به موقع، پروژه تا پایان سال کلنگ زنی شده و ظرف یک سال راه اندازی می‌شود.

سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به لزوم احداث سوله بحران گفت : با پیگیری‌های صورت گرفته و با همکاری استانداری و شهرداری کرمانشاه مقرر شد این سوله در محل بین آرامستان جدید و قدیم شهر کرمانشاه احداث شود.

وی افزود: در همین راستا تفاهم نامه همکاری میان استانداری کرمانشاه، شهرداری کرمانشاه و اداره کل پزشکی قانونی استان به امضا رسیده که بر اساس آن این سوله با اهداف و کاربری‌های مختلف احداث می‌شود.

خانی گفت: از جمله اهداف احداث این سوله افزایش کارایی و اثربخشی اقدامات مدیریت بحران در زمان بحران، ساماندهی اجساد در زمان بحران و اختصاص بخشی از آن به عنوان مرکز آموزشی ترویج فرهنگ مقابله با بحران خواهد بود.

وی افزود: از این سوله به عنوان محلی برای مانور‌های بحران هم استفاده می‌شود.

خانی گفت: این سوله بحران در حقیقت پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران است که قرار است بخش آزمایشگاهی و سالن تشریح هم در آن احداث شده و یک پَد بالگرد هم برای مواقع ضروری برای دسترسی بهتر در آن لحاظ گردد.

وی با اشاره به واگذاری یک سوله نیمه کاره از سوی شهرداری کرمانشاه به این منظور گفت: این سوله ۴۳۷۵ متر عرصه و ۱۳۶۸ متر اعیان دارد و قرار است در آن هم بخش اداری و خدماتی و هم سالن چند منظوره احداث شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده این سوله نیمه کاره از سوی شهرداری در اختیار پزشکی قانونی قرار می‌گیرد و مابقی اعتبار برای تکمیل و تجهیز آن بصورت مشترک توسط مدیریت بحران استانداری کرمانشاه و اداره کل پزشکی قانونی استان تامین می‌شود.

خانی خاطرنشان کرد: برآورد ما از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز این پروژه بر اساس قیمت‌های فعلی حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان است.

وی از تلاش برای آغاز کار این پروژه تا پایان سال خبر داد و افزود: اگر اعتبارات به موقع تامین شود، این پروژه ظرف یک سال به بهره برداری می‌رسد.

خانی با تاکید بر لزوم راه اندازی هرچه سریعتر این پروژه گفت: کرمانشاه استانی حادثه خیز است و ما در زلزله سال ۱۳۹۶، بیش از ۶۰۰ جسد داشتیم که محلی برای ساماندهی آن‌ها وجود نداشت.

وی افزود: علاوه بر این حوادث غیرمترقبه همواره در کمین است و باید محلی داشته باشیم که بتوانیم اجساد را در مواقع بحران ساماندهی کنیم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.