سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی:

اصولگرا‌ها و اصلاح طلب‌ها باید پاسخگوی عملکرد افراد خود باشند

بوربور گفت: جریان‌های سیاسی باید براساس نگرش‌هایی که وجود دارد برای انتخابات فرد معرفی کنند و پس از آن نسبت به عملکرد او پاسخگو باشند.

حبیب الله بوربور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اظهارات رهبر انقلاب درباره انتخابات اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در تمام دوره‌های مختلف در بحث انتخابات و جمهوریت نظام تاکید داشتند. حضرت امام (ره) هم عنوان می‌کردند جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد؛ بنابر این اساس نظام بر مبنای جمهوریت نظام مشخص شده است.

وی گفت: متاسفانه برای این موضوع مهم هیچ ساختاری را نظام ما تعیین نکرده است و مجبوریم مردم را با درخواست و تدبیر به انتخابات دعوت کنیم که به این شکل نباید باشد.

بوبور ادامه داد: ما به جمهوریت نظام خود باید اعتقاد داشته باشیم. رهبری از اول انقلاب تا به امروز  عنوان کردند که انتخابات حتی یک روز هم نباید به تاخیر بیفتد و در هر شرایطی باید انتخابات انجام شود. اما ما احزاب و جریانات سیاسی که بیایند به مردم برنامه بدهند و بر اساس این برنامه شاخص ارائه  و بر اساس آن شاخص تعهد دهند و بر مبنای آن تعهد پاسخگو باشند را همچنان در کشور نداریم.  

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: اوایل انقلاب حزب جمهوری اسلامی را داشتیم که با خودسری و لجبازی بعضی از افراد این مجموعه از بین رفت و نتیجه این شده که هر کسی اکنون می‌آید و وعده‌های بی خود و غیرمسئولانه می‌دهد.

وی افزود: افراد اکنون وعده‌هایی می‌دهند که هیچکدام در حد اختیارات آن نامزد نیست و مردم به دلیل آن وعده‌ها رای می‌دهند و بعد از مدتی هم به دلیل انجام نشدن خواسته‌های‌شان دلسرد‌ می‌شوند. این موضوع غلط است. چرا که یک جریان باید تعهد دهد نه یک فرد.

بوبور تاکید کرد: براساس این موضوع ما نگرانی‌هایی را داریم که بعد از مدتی مردم احساس می‌کنند این افرادی که انتخاب می‌کنند مشکلات را حل نمی‌کنند و دلخوری و ناراحتی وجود دارد.

وی گفت: من و جمعیت وفاداران به انقلاب به این موضوع اعتقاد داریم که بایستی جریان سیاسی کشور چه اصولگرا و چه اصلاح طلب پاسخگوی افراد مربوط به خود باشند. البته پس از پیروزی انقلاب، کشور بیشتر در اختیار اصلاح طلب‌ها بود و حالا به جای پاسخگویی، بسیاری از مواقع فرار به جلو را انتخاب می‌کنند. این جریانات سیاسی باید به مردم پاسخ دهند.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: جریان سیاسی باید بر اساس نگرش‌هایی که وجود دارد فرد معرفی کند و پس از آن پاسخگو باشد. بنابراین امیدوارم با توجه به فرمایشات حضرت آقا این انتخابات پر شور باشد، اما برای آینده برای این مسائل باید از تک‌روی‌هایی و مشکلاتی که وجود دارد جلوگیری شود و نظام ما به طرفی برود که کشور را با جمهوریت خود تقویت کند و بتواند پاسخگو باشد.  

وی ادامه داد: به عنوان مثال فردی مانند احمدی نژاد می‌آید و شعار می‌دهد و پس از ۸ سال کسانی که انتخابش کردند او را تایید نمی‌کنند. فردی مانند آقای روحانی بیاید صحبت از دیوار کشیدن کند و پس از ۸ سال برود و هیچکس از او دفاع نکند؛ این جور جواب نمی‌دهد و به نظر می‌رسد باید بر اساس ارزش و جمهوریت نظام که ۲ بال نظام هستند به این موضوع توجه شود.

بوبور خاطرنشان کرد: این خصلتی که در کشور وجود دارد و جریان سیاسی می آید فرد را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌کند و پس از انتخاب عنوان می‌کند من وابسته به هیچ حزب و جریانی نیستم اتفاق غلطی است.

وی درباره عملکرد جمعیت وفاداران انقلاب تا زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دوشنبه هر هفته برنامه‌های جمعیت برگزار می‌شود و تا به امروز ۹۵۱ جلسه داشته‌ایم. به دلیل آن که اعتقاد داریم که اهمیت نظام و اساس نظام بر جمهوریت آن است.

وی درباره پیش بینی از مشارکت در انتخابات پیش رو گفت: مشارکت را بالای ۵۵ درصد پیش بینی می‌کنیم. بر اساس نظرسنجی‌هایی که شده و مسائلی که در شرایط جهانی وجود دارد پیش بینی ما این است که بیش از ۵۵ درصد شرکت مردم را در انتخابات داشته باشیم.

وی گفت: این انتخابات با توجه به شرایط حتما از انتخابات قبلی باید پر شور‌تر باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۹ دی ۱۴۰۲
باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۵۲ ۰۹ دی ۱۴۰۲
ایران مثل یک پرنده است دو بال دااره چه جناح اطلاح طلب یا اصولگرا باید در خدمت به مردم با هم باشند
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۹ دی ۱۴۰۲
اصلاح طلب و اصولگرا هر دو عملکرد خود را به مردم نشان دهند مهم کار و عملکرد هست نه جناح
مارادو
۰۹:۱۱ ۰۹ دی ۱۴۰۲
ملکت مثل یک پرنده است که دو بال دارد جناح اطلاح طلب یا اصولگرا باید در خدمت به مردم با هم باشند و دو بال با هم حرکت کنند تا پرنده به پرواز درآید به فکر مردم باشید .