سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادگستری سمنان جزییات بیشتری از رفتار مجرمانه ۱۳ دستگیر شده اعلام کرد

دادگستری کل استان سمنان در پی انتشار خبر دستگیری تعدادی از مرتبطان درون‌سازمانی و سازمان‌های تابعه استان، به تبیین رفتار مجرمانه ۱۳ دستگیرشده پرداخت.

روابط عمومی دادگستری در اطلاعیه ای اعلام کرد: دستگاه قضایی استان سمنان مشتمل بر سازمان های تابعه و واحدهای مرتبط است و وظیفه صیانت از سلامت مجموعه ها مربوط به برهه خاصی نمی شود بلکه به عنوان سیاست و مأموریت مهمی است که البته مطالبه جدی اقشار مختلف جامعه در راستای شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی در برخورد بدون چشم‌پوشی با مفاسد پیگیری می شود.

بر همین اساس اقدامات اطلاعاتی و حفاظتی با هوشیاری مراجع نظارتی و کارکنان قضایی و اداری محقق شد و همچنان ادامه خواهد داشت.

در همین راستا به صراحت در خبر اعلامی قبلی قید شده است که اشخاصی از شاغلان درون و برون‌ دستگاه قضایی استان دچار فساد شدند که به هنگام شناسایی و در عین قاطعیت، برخورد قانونی طبق موازین صورت پذیرفته است.

به همین منظور در تشریح عملکرد ۹ ماهه سال ۱۴۰۲، رفتار مجرمانه اشخاص دستگیرشده درون‌سازمانی شامل یک نفر قاضی و کارمند دادگستری به اتهام اختلاس و ارتشاء، یک نفر از کارکنان اداره کل زندان های استان و ۱۰ نفر برون‌سازمانی شامل وکیل، کارشناس رسمی دادگستری و اشخاص مدعی اعمال نفوذ در نزد مقامات قضایی به اتهام کارچاق‌کنی، جاعل اوراق قضایی، غصب عنوان مأمور دولتی، کلاهبرداری با نام مقامات قضایی، دستگیر و به مراجع صالح معرفی شدند.

دستگاه قضایی استان سمنان برای اعتماد مردم ارزش قائل است و در شناسایی و برخورد عبرت‌آموز با مفاسد در سطوح مختلف جامعه بدون اغماض رفتار می کند و دوران خدمت را غنیمت می شمارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.