سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان رضوی با ۲۷ برنامه ویژه به استقبال روز «بصیرت» می‌رود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اجرای ۲۷ برنامه ویژه برای روز «بصیرت» یا نهم دی‌ماه با محور بصیرت‌افزایی و فرهنگی در این استان برنامه‌ریزی شده است.

حجت الاسلام سید محمد سلطانی گفت: گرامیداشت سالروز حماسه مردمی یوم الله نهم دی با سخنرانی مشاور رییس جمهور در امور حوزه و روحانیت، سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی و یادواره بزرگ شهدای امدادگر استان با سخنرانی رییس جمعیت هلال‌احمر کشور از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: دیدار بانوان حماسه‌ساز در آستانه حماسه نهم‌دی با تولیت آستان قدس رضوی، نکوداشت قاریان بین‌المللی قرآن کریم، نشست‌های ویژه جوانان با موضوع شخصیت حاج قاسم و بصیرت، شرح و تفسیر آیات بصیرت و جهاد در قرآن کریم ویژه مادران و برگزاری نمایشگاه هنر‌های تجسمی با موضوع بصیرت افزایی برخی دیگر برنامه‌هایی است که ویژه نهم دی در نظر گرفته شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: یوم الله نهم دی روز بصیرت و میثاق امامت با ولایت، روز خالق حماسه ماندگار علیه فتنه گران است که با الهام از هدایت الهی و حضور حماسی و به هنگام مردم بصیرت و انقلابی، بزرگترین و پیچیده‌ترین فتنه تاریخ علیه نظام دینی، ولایی و اسلامی را در هم شکستند.

وی ادامه داد: ملت ایران در نهم دی سال ۸۸ نشان دادند، دسیسه‌های دشمنان انقلاب را خوب می‌شناسند و پشتیبان ولایت فقیه هستند، وحدت کلمه را عاملی اساسی در پیروزی می‌دانند و شکرگزار نعمت الهی و آماده انجام تکلیف دینی و شرعی در قبال حفظ و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

حجت الاسلام سلطانی گفت: ملت بصیر ایران می‌دانند که تحکیم باور‌ها و ارزش‌های اسلامی، اهتمام نسبت به مسایل فرهنگی، تقویت و برتری نظامی، وحدت کلمه، شور و نشاط انقلابی برای حفظ و استمرار نظام اسلامی ضرورت دارد، لذا با آگاهی نسبت به ارزش‌های اسلامی و فتنه فتنه‌گران و انقلاب را از هرگونه انحراف مصون نگه خواهند داشت.

پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ و به دنبال آن ادعای تقلب برخی از کاندیداها، برخی به حمایت از آن‌ها موجی از اعتراض‌ها در نقاط مختلف کشور به راه انداختند، در این زمان برخی از مخالفان داخلی و خارجی نظام، از این فرصت بدست آمده استفاده کرده و کشور را به مدت چند ماه به آشوب و اغتشاش کشاندند.

این اغتشاشات بعد از چندین ماه نهایتا در ماه محرم و روز عاشورا به هتک حرمت نسبت به امام حسین (ع) و مقدسات اسلامی انجامید و موجبات برانگیخته شدن احساسات مذهبی و نارضایتی مردم را داشت، که در پاسخ به این هتک حرمت‌ها و اعلام بیزاری از فتنه‌گران در روز ۹ دی به راهپیمایی پرداختند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.