سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه؛

۶۱۳ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات سهام و حق تقدم امروز ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۵ هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان ثبت شده است.

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز با درصد تغییرات منفی ۰.۷۲ درصدی و کاهش بیش از ۱۵ هزار واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۷۸ واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۵ هزار واحدی در تراز ۷۵۵ هزار و ۲۵۶ واحدی قرار گرفت تا شاهد روندی منفی برای بازار باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات سهام و حق تقدم امروز ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۵ هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان ثبت شده است؛ همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها کاهشی بوده و ۲۴ میلیون تومان ثبت شده است و سرانه فروش حقیقی‌ها نیز به ۲۸ میلیون تومان رسیده است و این یعنی فشار عرضه نسبت به تقاضا در بازار بیشتر بوده  و در نهایت هم ۶۱۳ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او در ادامه می‌گوید: امروز ارزش سفارش‌های خرید روی تابلو ۴۷۷ میلیارد تومان و ارزش سفارش‌های فروش هم ۴۶۳ میلیارد تومان ثبت شده است. همچنین تعداد خریداران حقیقی ۱۵۱ هزار کد و در مقابل تعداد فروشندگان حقیقی ۱۵۴ هزار کد بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در جریان معاملات امروز صنعت انبوه سازی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بود و بیشترین میزان خروج نقدینگی را هم صنعت فلزات اساسی به خود اختصاص داد؛ در ادامه امروز ۷۴ درصد بازار به عبارتی ۵۸۶ نماد در محدوده منفی و حدود ۱۹۷ نماد در بازه مثبت به کار خود پایان دادند. در نهایت امروز اخبار خاصی را حوالی بازار نداشتیم و بازار چند روزی است وارد فاز اصلاحی خودش شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محسن
۰۸:۳۶ ۰۸ دی ۱۴۰۲
بعلت مدیریت بدبازاربورس وفرابورس،همچنین افزایش۳۰درصدی قیمت اینترنت دیگه صرف نداره فردی توبورس پولش حروم شود.خصوصااینکه بیشترصرف بنگاه داری شده تاتولیدشیرخشک،وغیره