سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه اتاق اصناف در دزفول

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در راستای تحقق سند تحول قضایی و بر اساس ماده ۲ قانون شورای حل اختلاف مبنی بر راه اندازی شعب تخصصی، شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه اتاق اصناف دزفول افتتاح شد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: با توجه به اینکه قشر اصناف از مهمترین عناصر در بخش اقتصادی جامعه هستند در همین راستا و بر اساس سند تحول قضایی به عنوان اصلی‌ترین سند راهبردی در قوه قضاییه مبنی بر مردمی کردن دستگاه قضایی می‌باشد، لذا شعب تخصصی به جهت ایجاد اعتماد و امید بین مردم و حصول سازش بین اصحاب دعوا و کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی راه اندازی می‌شوند.

او می‌گوید: هدف از افتتاح این شعب، رسیدگی و صدور حکم در پرونده‌ها نیست بلکه ایجاد صلح و سازش مد نظر است که با توجه به ترکیب اعضاء که از خود فعالان اصناف می‌باشند می‌تواند منجر به حصول نتایج خوبی در سازش طرفین باشد. 

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مشکلات بین صنوف، مشتری و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل براساس ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین بین طرفین دعوا را دارد.

این مقام قضایی در ادامه از زحمات و تلاش‌ها مجدانه آقای مزرعه رئیس دادگستری دزفول در راه اندازی این شعبه تخصصی تقدیر و بر تعامل و همکاری سازنده با مجموعه اصناف تاکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.