سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح تکام در روستا‌ها

نماینده قرارگاه جهادی وزارت کشور از اجرای طرح  تکام در روستا‌ها خبر داد.

آقای مجتبی زاده در جمع برخی دهیاران و شورا‌های اسلامی استان آذربایجان شرقی در دهستان شیرامین آذرشهر گفت: طرح تکام به عنوان سند تحول بنیادی در دولت سیزدهم به منظور توانمندسازی مردم روستا و بهره مندی از ظرفیت روستا‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای طرح جدید دولت سیزدهم موسوم به نام تکام توانمندسازی و کارآفرینی مردم ،پیشرفت همه جانبه روستا، سکونت پایدار در روستا‌ها و مهاجرت معکوس به روستا‌ها، توانمندسازی روستاییان و بالفعل ساختن ظرفیت‌های مردمی در روستا‌ها است.

نماینده قرارگاه جهادی وزارت کشور با بیان اینکه ما در حکمرانی روستایی با مشکل جدی روبرو هستیم تصریح کرد: اجرا و نهادینه کردن طرح تکام منجر به توسعه اقتصادی روستا‌ها می‌شود و این طرح یک سند بزرگ تحول روستایی است.

آقای مجتبی زاده  افزود: مفاد و بخشنامه طرح تکام در قالب پنج سند بالادستی و متشکل از ۱۶ نظام پایه در وزارت کشور مصوب و به استان‌های سراسر کشور برای اجرا ابلاغ شده است.

آقای اسکندری مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی هم در این نشست افزود: طرح تکام در قالب ۱۶ بخش تدوین و برای اجرا به استان ابلاغ شده است و دهیاران و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با این طرح هستند.

فرماندار آذرشهر نیز با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی در روستا‌های این شهرستان گفت: شهرستان آذرشهر ظرفیت بسیار بالایی در حوزه معادن، خشکبار، لپه و نخودچی ممقان، گردشگری، گردو و محصولات کشاورزی دارد و اجرای طرح تکام در روستا‌های این شهرستان منجر به تسریع در پیشرفت همه جانبه آن‌ها خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.