سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه و تکمیل زنجیره ارزش سه هنر دست ساز

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از در دستورکار قرار گرفتن توسعه و تکمیل زنجیره ارزش سه هنر دست ساز استان خبر داد.

امین کوگانی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اشاره به اهمیت تکمیل زنجیره ارزش صنایع دستی، گفت : طی سال‌های اخیر رویکرد وزارتخانه بر این قرار گرفته که تکمیل زنجیره ارزش صنایع دستی در همه استان‌ها اتفاق بیافتد.

وی افزود: زنجیره ارزش هر محصول از تهیه راحت و با کیفیت مواد اولیه آن گرفته تا تولید آن مطابق سلیقه مشتری، بسته بندی شکیل و بازاریابی را شامل می‌شود.

معاون صنایع دستی کرمانشاه با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش هر کدام از رشته‌های صنایع دستی باید براساس اولویت آن در استان‌ها باشد، عنوان کرد: در کرمانشاه اولویت خود را برای تکمیل زنجیره ارزش مشخص کرده ایم که شامل سه رشته گلیم و گیوه به عنوان رشته‌های اصیل و بومی و چوب هم به عنوان رشته‌ای پرطرفدار است.

وی خاطرنشان کرد: البته طی سال‌های گذشته اقداماتی برای تکمیل زنجیره ارزش گلیم در استان انجام شده، بگونه‌ای که از مراحل پشم چینی، شستشوی پشم، حلاجی، نخ ریسی، رنگرزی، تولید محصول، بسته بندی و بازاریابی تاکنون چهار مرحله اول را تا حدود زیادی اجرایی کرده ایم و مابقی مراحل هم در دستور کار است.

کوگانی ادامه داد: در رشته گیوه هم هرچند شرایط خوبی در بحث تامین مواد اولیه همچون پشم چینی، شستشوی پشم، حلاجی و نخ ریسی داریم، اما در بحث بازاریابی و صادرات باید اقداماتی را در دستور کار قراردهیم.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه امروزه رشته چوب دارای علاقمندان و مخاطبان زیادی است، مقرر شد زنجیره ارزش آن را در کنار دو رشته اصیل و بومی دیگر استان اجرایی کنیم.

کوگانی عنوان کرد: براین اساس، تامین چوب مرغوب و ساخت محصولاتی که متناسب با نیاز بازار باشد و بازار فروش آن از برنامه‌هایی است که برای این رشته داریم.

به گفته این مسئول، توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنایع دستی به ایجاد و تثبیت مشاغل این حوزه منجر خواهد شد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.