سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار:

فرهنگ کار باید در سیستان و بلوچستان توسعه پیدا کند

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر روی توسعه فرهنگ کار در استان گفت: عدم وجود فرهنگ قوی کار در سیستان و بلوچستان موجب شده تا کم‌ کاری در میان دانش آموزان و دانشجویان به نوعی عادت تبدیل شود.

محمد کرمی در نشست با کارکنان حوزه معاونت سیاسی اجتماعی استانداری ضمن تسلیت حادثه تروریستی شهرستان راسک اظهار کرد: این اتفاق به دست ایادی و پسمانده‌های رژیم صهیونیستی رقم خورده است، خباثتی از این بالاتر نیست که کسی پادوی رژیم صهیونیستی و آمریکا باشد و به کشورش خیانت کند.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند است و قطعاً  اگر هر ملتی تلاش کند به ثروت خواهد رسید.

کرمی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: باید با تکیه بر دانش از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بی شمار موجود در استان استفاده کرد تا بتوان در این منطقه ثروت تولید کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: هیچ استانی ظرفیت‌های موجود در سیستان و بلوچستان را ندارد از این رو این استان باید استانی تجاری باشد، تولید و صادرات سبب می‌شود میزان آورده به استان چند برابر شود.

وی به چند طرح اخیر که در حوزه کشاورزی در سیستان و بلوچستان اجرا شده اشاره کرد و افزود: اگر باغات موز در سیستان و بلوچستان توسعه پیدا کند ۲۶۰ هزار نفر می‌توانند در این زمینه مشغول به کار شوند که ایجاد این تعداد اشتغالزایی رقم چشمگیری است.

 استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اینکه در هر یک از شهرهای استان فرصت‌ها و ظرفیت‌های بزرگی داریم از این رو شهرها باید بر اساس اقتصاد شکل داده شوند، تا نهایت استفاده از ظرفیت‌ها را ببریم. 

وی تصریح کرد: دانشگاه اکنون افراد بیکار تحویل جامعه می‌دهد در صورتی که خروجی دانشگاه‌ها باید افراد کارآفرین باشند تا بتوانند ده‌ها شغل برای دیگران ایجاد کنند.

کرمی با بیان اینکه دانشجوها پس از فارغ التحصیلی نباید دنبال کار باشند، افزود: اگر در دوران دانشجویی به دانشجوها مهارت آموزش داده شود می‌توانند به راحتی پس از اتمام دانشگاه در جامعه برای خود و دیگران اشتغال زایی کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: دانش آموز باید توانمند و مهارت محور تربیت شود، چون با توجه به ظرفیت های موجود در سیستان و بلوچستان نیروی خلاق و توانمند یکی از نیازهای اساسی استان است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ کار باید در سیستان و بلوچستان توسعه پیدا کند، فرهنگ کار در استان آسیب دیده از این رو باید تلاش کنیم فرهنگ و کار را در این منطقه تقویت کنیم. 

کرمی در ادامه به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی علیه انقلاب توطئه‌های مختلفی شروع شد اما هدایت‌های الهی و تلاش مردم سبب شد تا به امروز انقلاب اسلامی پیش برود و دشمن در رسیدن به اهدافش علیه انقلاب ناکام بماند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه انتخابات فرصتی در انقلاب اسلامی است تا به مردم خدمت کنیم، اظهار کرد: در بحث انتخابات باید دائم رصد اقدامات فرمانداران، معاونان، بخشداران، دهیاران و همه افرادی که به نوعی در این زمینه دخیل هستند صورت گیرد.

وی به آموزش این افراد برای آمادگی در زمان انتخابات اشاره کرد و گفت: آموزش به فرمانداران بخشداران دهیاران سبب می‌شود مشکلی در بحث سلامت انتخابات به وجود نیاید، چرا که رسالت سلامت، مشارکت و امنیت مردم در انتخابات است.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.