سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در یک دهه اخیر انجام شده است؛

انتشار نزدیک به ۵۷ هزار مقاله توسط دانشگاهیان پیام نور

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور گفت: در یک دهه اخیر نزدیک به ۵۷ هزار مقاله توسط دانشگاهیان پیام نور در نشریات متعدد داخلی و بین المللی منتشر شده است.

 

 تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور در آیین نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران، فناوران و کارآفرینان برتر دانشگاه در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه باز و ترکیبی در بین دانشگاه‌های داخلی و بین المللی شناخته شده و ماموریت انحصاری دانشگاه باز به این دانشگاه واگذار شده است.

وی درباره ارتقاء رتبه دانشگاه پیام نور در نظام‌های رتبه بندی بین المللی تصریح کرد: در سال ۲۰۲۳ بر اساس برخی از نظام‌های رتبه بندی بین المللی مانند لایدن، تایمز، گرین متریک، وبو متریک و کیو اس، این دانشگاه توانست جایگاه مناسبی در بین دانشگاه‌های ملی، آسیایی و جهانی بدست بیاورد که ضرورت دارد این جایگاه‌ها بیش از پیش تقویت شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور همچنین افزود: در نظام علم سنجی وزارت علوم، دانشگاه پیام نور نیز در بین همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی رتبه ۱۷ را در کشور دارد که نشان از کیفیت آموزشی این دانشگاه است.

تقی زاده همچنین ادامه داد: دانشگاه باید به سمت دانشگاه نسل چهارم حرکت کند و رشته‌ها بر مبنای پیوست اشتغال و همچنین تقاضامحوری در سطح استان‌ها متمرکز شوند.

وی تصریح کرد: رویکرد مهارتی در دانشگاه مورد تاکید است و جنبه‌های مهارتی رشته‌های دانشگاه در حال افزایش می‌باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور در پایان گفت: ۲۰ پژوهشکده در سطح دانشگاه پیام نور وجود دارد که ظرفیت بالایی برای کمک به دانشگاه دارند.

انتشار نزدیک به ۵۷ هزار مقاله توسط دانشگاهیان پیام نور در نشریات متعدد داخلی و بین المللی 

 خدیجه دیده‌بان سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور نیز در این نشست اظهار داشت: اصلی‌ترین موتور پیشرفت جامعه پژوهش می‌باشد که می‌تواند کاستی‌ها و مسائل جامعه را شناسایی و حل کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور با ۳۵۰۰ عضو علمی که نزدیک به ۴۰۰ نفر از آن‌ها استاد تمام و دانشیار می‌باشند سهم بسزایی در پژوهش کشور دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه همچنین گفت: در یک دهه اخیر نزدیک به ۵۷ هزار مقاله توسط دانشگاهیان پیام نور در نشریات متعدد داخلی و بین المللی منتشر شده است.

دیده بان درباره نشریات فعال دانشگاه گفت: در حال حاضر ۲۹ نشریه فعال در دانشگاه وجود دارد که ۱ نشریه به زبان عربی و ۵ نشریه نیز به زبان انگلیسی می‌باشد.

لازم به ذکر است در این مراسم که با حضور دکتر صالحی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم برگزار شد از پژوهشگران برتر مناطق ده گانه دانشگاه به صورت حضوری و مجازی تقدیر به عمل آمد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.