سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکل اصلی حوزه ساخت و ساز در قم نداشتن پایان کار است

رئیس سازمان نظام مهندسی قم با بیان اینکه نداشتن پایان کار مشکل اصلی حوزه ساخت و ساز در استان است، گفت: این خلاء سبب شده تا آمار حوادث بخش ایمنی ساختمان در قم وضعیت مناسبی نداشته باشد.

امین مقومی  با بیان اینکه در حوزه استحکام بنا بخاطر فرهنگ‌سازی‌های انجام شده طی سال‌های گذشته مشکلی در قم احساس نمی‌شود،گفت: بخاطر نداشتن پایان کار ساختمان وعدم اقدام توسط مجریان و مالکان، هم اینک بخش عمده‌ای از واحد‌های تجاری و مسکونی قم در مباحث مختلف ایمنی حریق، ارتفاع نرده‌ها، جان پناه‌ها و ... مخاطره آفرین هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی قم عنوان کرد: مباحث مربوط به ایمنی، بیمه و نگهداری از مواردی است که سازمان نظام مهندسی استان قم نمی‌تواند از کنار آن‌ها به سادگی عبور کند، اما در سایر مباحث بخاطر مصالح و وضعیت عمومی جامعه تسهیلاتی برای صدور پایان کار انجام می‌گیرد.

مقومی گفت: در صورتی که پایان کار ساختمان بعد از اتمام عملیات عمرانی صادر شود، امکان استقرار «مهندس نگه دار» نیز جهت افزایش عمر مفید ساختمان و پایش مستمر مباحث ایمنی در مجتمع‌های مسکونی و تجاری توسط سازمان نظام مهندسی قم، فراهم است.

رئیس سازمان نظام مهندسی قم عنوان کرد: بخاطر نبود پایان کار برای بسیاری از ساختمان‌های تجاری و مسکونی، آمار حوادث مربوط به آسانسور در استان قم بالا و جای تامل دارد.

مقومی وجود واسطه و دلالی در حوزه ساخت و ساز را از آسیب‌های مهم قم یاد کرد و افزود: استفاده از مصالح غیراستاندارد بخاطر وجود دلالان و افراد فاقد صلاحیت نیز آسیب‌های جدی به نظام معماری و شهرسازی این استان وارد می‌کند بنحوی که بخاطر خلاء‌های قانونی امکان رسیدگی به این آسیب‌ها در ابعاد مختلف ایمنی، استحکام، سیما و منظر و ... نیز وجود ندارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی قم گفت: شناسایی مجتمع‌های ناایمن مسکونی و تجاری قم به اتمام رسیده و اخطار‌های لازم به مالکان و هیات امنا جهت ایمن‌سازی صادر شده‌است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.