سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرشماری سالانه حیات وحش گیلان + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از آغاز سرشماری سالانه حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان خبر داد.

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: سرشماری پاییزه حیات وحش در استان از ۱۵ آذر ماه آغاز و به مدت ۱۰ شبانه‌روز با مشارکت ۸۰ نفر از کارشناسان و محیط‌بانان و تشکل‌های مردمی انجام شد. 

به گفته او، این سرشماری سالانه حیات وحش در مناطق حفاظت شده، شکار ممنوع و مناطق آزاد جهت بررسی برآورد جمعیت، روند تغییرات جمعیتی، ثبت زیستگاه ها، عوامل تهدید کننده و نقاط ضعف و قوت زیستگاه‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: عملیات اجرایی این سرشماری با تشکیل ۱۰ تیم ۳ تا ۴ نفره در زیستگاه‌های مختلف استان انجام شد و مسیر‌های عبور و حضور گونه کل و بز با دوربین‌های چشمی، تلسکوپ و دوربین‌های تله‌ای مورد بررسی و پایش قرار گرفت.

عشوری افزود: این اقدام سالانه با هدف برآورد آمار حیات وحش برای برنامه‌ریزی و کار مدیریتی در حوزه زیستگاه‌ها و حیات‌وحش استان گیلان در دستور کار قرار می‌گیرد.

او همچنین گفت: از مجموع ۲۷۳ هزار هکتار منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست گیلان، حدود ۴۰ هزار هکتار با حضور ۸۰ نفر از مدیران، کارشناسان اداره کل، محیط بانان و کارشناسان اداره محیط زیست رودسر و تشکل‌های مردمی مورد سرشماری و پایش شبانه روزی قرار گرفت.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، در سرشماری امسال در کنار سرشماری کل و بز، دیگر گونه‌های حیات وحش مانند خرس قهوه‌ای و نمایه‌ای از پلنگ نیز مشاهده و ثبت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.