سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکایت کیفری علیه ۴۱۸۵ سرباز فرانسوی الاصل در ارتش اسرائیل

یک نماینده فرانسه با متهم کردن بیش از ۴ هزار سرباز فرانسوی الاصل در ارتش اسرائیل به جنایت جنگی در غزه، شکایت کیفری علیه آن‌ها طرح کرد. 

توماس پورتس، نماینده حزب فرانسه مغرور علیه ۴۱۸۵ سرباز فرانسوی الاصل در ارتش اسرائیل که متهم به همدستی در جنایات جنگی علیه مردم غزه هستند، شکایت کیفری ارائه کرد.

پورتس دیروز شنبه در پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X به میزان جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری اشاره کرد.

این نماینده اپوزیسیون فرانسوی اظهار کرد که شکایتی جنایی علیه سربازان فرانسوی الاصل که در غزه و کرانه باختری می‌جنگند به دادستانی عمومی تسلیم کرده است.

پورتس همچنین با انتشار تصویری از دادخواست شکایت جنایی که به دادستانی ارسال کرد، خاطرنشان کرد که ۴۱۸۵ سرباز فرانسوی الاصل در صفوف ارتش اسرائیل علیه مردم غزه می‌جنگند.

وی گفت: قوه قضاییه فرانسه موظف است عملیات سربازان فرانسوی در منطقه را در قبال اقدامات آن‌ها که خلاف قوانین بین المللی و فرانسه است، بررسی کند.

ارتش اسرائیل از ۷ اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که تا روز شنبه ۲۰۲۵۸ شهید و ۵۳۶۸۸ زخمی که بیشتر آن‌ها کودک و زن بودند، بر جا گذاشته است. این حملات تخریب گسترده زیرساخت‌ها و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه بر جای گذاشت. 

ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کرد که از آغاز جنگ در نوار غزه تاکنون ۴۸۵ سرباز و افسر کشته شده اند که از این تعداد ۱۵۸ نفر از آغاز عملیات زمینی در غزه کشته شده اند، در حالی که مجموع مجروحان صهیونیست به ۱۹۹۶ سرباز رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۳ دی ۱۴۰۲
تهدید رژیم صهیونیستی در «نابودی حماس» چگونه تبدیل به «نابودی اسرائیل» شد؟
نتانیاهو و کابینه جنگ او به‌دنبال نابودی حماس بودند اما جنگ غزه می‌تواند نابودی اسرائیل را رقم بزند.