سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از کتاب مدیریت حریق درجنگل‌ها و مراتع

همزمان با آغاز هفته پژوهش از کتاب مدیریت حریق در جنگل‌ها و مراتع رونمایی و طی مراسمی با حضور استاندار فارس از مولف این کتاب تقدیر به عمل آمد.

کتاب مدیریت حریق در جنگل‌ها و مراتع برای نخستین بار توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس و توسط سید کاظم موسوی کارشناس ارشد اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس و مدرس آموزشی عملیات‌های اطفای حریق در جنگل‌ها گردآوری و به رشته تحریر درآمده است.

این مجموعه بر مبنای تجربیات میدانی و عملیاتی، منابع علمی داخلی و خارجی و پیشنهاد‌ها و راهکار‌های اجرایی در زمینه مدیریت حریق در چهار بخش تهیه و تنظیم شده است. 

عناوین فصل‌های این کتاب شامل کلیاتی در باره مقابله با انواع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع، مفاهیم عمومی و پیشینه آتش، معرفی بزارآلات و تجهیزات اطفای حریق، مراحل مختلف اقدامات اجرایی و انجام عملیات اطفای حریق، آسیب شناسی حریق، مراقبت‌های فوری و کمک‌های اولیه، رفع کمبود‌ها و مشکلات اجرایی، تشریح عملیات اجرایی در پیشگیری از حریق و نیز سیاست‌های کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی در عرصه‌های منابع طبیعی است.

سید کاظم موسوی مولف این کتاب در خصوص تهیه و گردآوری این کتاب گفت: آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی یکی از معضلات و مشکلات عمده در حوزه‌ی منابع طبیعی و محیط زیست به شمار می‌آید و هرساله هزاران هکتار از جنگل‌ها و مراتع کشور را از بین می‌برد و خسارات جانی و مالی فراوانی بر جای می‌گذارد.

او تصریح کرد: مدیریت و اطفای حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی امری مشکل و پیچیده است که انجام موفق آن نیازمند برنامه ریزی، مدیریت به موقع و امکانات و تجهیزات لازم با توجه به شرایط موجود است.

لازم به ذکر است این کتاب برای نخستین بار در پاییز ۱۴۰۲ با مشخصات ظاهری ۱۹۲ صفحه توسط موسسه انتشارات صبح انتظار با تیراژ ۱۰۰۰ عدد و قیمت ۱۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.