سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص اعتبار برای تکمیل موزه شهید رئیسعلی دلواری 

فرماندار تنگستان استان بوشهر گفت: با تلاش‌های انجام شده، ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل موزه شهید رئیسعلی دلواری تخصیص یافت.

احمد لطفی روز یکشنبه در بازدید از چند پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی شهر دلوار اظهار داشت: پروژه احداث ساختمان تأمین اجتماعی دلوار بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که مراحل تکمیل آن در دست انجام است و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف عمران شهری دلوار در زمینه مباحث برق، آب و گاز نیز تصمیماتی گرفته شد تا در اسرع وقت در راستای حل این مشکلات نهایت تلاش صورت گیرد.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهر دلوار که از سال ۱۳۸۸ آغاز شده مجتمع فرهنگی و هنری زیر مجموعه ارشاد اسلامی است که رها شده بود و با پیش بینی اعتبار در کمیته برنامه ریزی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و هم از محل حضور وزیر ارشاد اسلامی در کنگره شهید رئیسعلی دلواری، منابعی تأمین و عملیات اجرایی احداث این مجتمع آغاز شده است.

لطفی یاد آور شد: نیاز اساسی جامعه فرهنگی و هنری بخش دلوار با تکمیل این پروژه بر آورده خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از پروژه‌های مهم و ارزشمند در شهر دلوار، موزه شهید رئیسعلی دلواری است که موزه از سال‌ها قبل همزمان با سفر مقام معظم رهبری به استان و شهر دلوار کار‌های اساسی در آن انجام شد، ولی تا قبل از دولت سیزدهم، دیگر اقدام خاصی در آن صورت نگرفته بود.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: اجرا و تکمیل موزه شهید رئیسعلی دلواری از مطالبات عمده مردم شهرستان است که حدود ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار (با تعدیل) برای این طرح تخصیص یافته است.

لطفی خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم با پیگیری‌هایی که صورت گرفت از محل اعتبارات استانی و کشوری، مرمت دیوار‌ها و فضای داخل و احداث یک سالن کنفرانس برای تکمیل این موزه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: پروژه مرمت و بازسازی موزه شهید رئیسعلی دلواری، اکنون فعال است و پیش بینی می‌کنیم تا ۱۸ ماه آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیسعلی دلواری، از دلاورمردان تنگستان بوشهر و رهبر قیام اهالی جنوب کشور علیه نیرو‌های استعماری انگلیس، در شهریور ۱۲۹۴ شمسی بعد از ماه‌ها نبرد و ضربات سنگین به ارتش بریتانیا، توسط یکی از نیرو‌های نفوذی به شهادت رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.