سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی:

آغوش ایران برای مردم ستم دیده منطقه همواره باز بوده است

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: بحث مدیریت و ساماندهی اتباع افغانستانی یک امر ضروری است.

دستیار وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی در شانزدهمین جلسه قرارگاه رسانه‌ای این استان افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آغوش کشور برای مردم ستم دیده منطقه باز بوده است.

وی بیان کرد: یکی از کشورهایی که بیشترین مهاجر و پناهجو را در ایران دارد، افغانستان است و ایران از ابتدا با خیل عظیمی از مهاجران روبرو بوده است.

دستیار وزیر و مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی گفت: با استقرار طالبان در افغانستان، ایران طی ۲ سال اخیر با موج بالای ورود مهاجرین مواجه شد، لذا مدیریت و ساماندهی اتباع یک امر ضروری است.

وی افزود: مقوله مهاجرین و اتباع یک موضوع چند وجهی است و نباید تحت تاثیر فضا سازی های رسانه ای و احساسات با آن برخورد کرد.

مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی بیان داشت: اصحاب رسانه با قدرتی که در دست دارند ضمن توسعه نگاه های منطقی و همه جانبه به موضوع مهاجرین باید مانع تشدید حس تنفر بین دو ملت مسلمان شوند.

بر اساس اعلام وزارت کشور پنج میلیون نفر از اتباع افغانستان در ایران سکونت دارند که حدود یک‌میلیون نفر از این تعداد در خراسان رضوی و کلانشهر مشهد زندگی می کنند. این تعداد در قالب نیم میلیون تبعه دارای اسناد اقامت و گذرنامه و نیم میلیون نیز از اتباع فاقد مجوز ثبت و برآورد شده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۳ دی ۱۴۰۲
ولی پدر ملت خودتونو دارید در میارید با اینهمه‌بیگانه که‌وارد کشور کردید
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۲ دی ۱۴۰۲
چرا برای افغانستان ؟
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۲ دی ۱۴۰۲
نه در این حد