سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین فرمانده بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام خبر داد

فعالیت ۱۲۰۰ گروه جهادی در استان ایلام

جانشین فرمانده بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان ایلام فعالیت دارند.

سرهنگ حسین روح بخش جانشین فرمانده بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام اظهار داشت: در هفدهم اردیبهشت سال ۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری بسیج سازندگی تشکیل شده و این سازمان با هدف کمک به رفع محرومیت در نقاط محروم و در کنار دولت است.

وی افزود: سازمان بسیج سازندگی ماموریت خود را در قالب چند قرارگاه انجام می‌دهد، یک قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی و یک قرارگاه اقتصاد مقاومتی است که ذیل این قرارگاه‌ها واحد‌ها و مدیریت‌های مختلف به صورت هدفمند و مسئله محور فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و ماموریت‌های محرومیت زدایی و آنچه که مربوط به رفع محرومیت از نقاط محروم در قالب قرارگاه محرومیت زدایی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون در استان بیش از یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی داریم که در تمام سطح استان آماده فعالیت و اجرای ماموریت‌های بسیج سازندگی هستند.

جانشین سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام تصریح کرد: این گروه‌ها آماده برای کمک به محرومیت در مقاطع مختلف هستند.

وی ادامه داد: در حوزه محرومیت زدایی محدودیتی ندارند، اما عمد برنامه‌ها در حوزه راه روستایی، عشایر، احداث منازل مددجویان، ترمیم سرویس‌های بهداشتی، احداث مساجد، غسالخانه‌ها و پوشش آسفالت روستایی است.

وی بیان کرد: کار‌های بسیج سازندگی کار‌های مشارکتی است، گروه جهادی از طریق خیرین آورده‌ای دارد و ما به عنوان مکمل طرح و اینکه یک انگیزه‌ای باشد که طرح کامل شود از محل اعتبارات در این راستا کمک می‌کنیم.

وی بیان داشت: بعضی از برنامه‌های ما به صورت تفاهم نامه‌ای با دستگاه‌های اجرایی است، در این موضوع نیز دنبال تصدی گری نیستیم، دنبال این هستیم که با حداقل اعتبار ممکن و حداقل زمان این کار را انجام دهیم.

جانشین سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام ادامه داد: به عنوان مثال یک مخزن آب هزار مترمکعبی را در شهر مهر داشتیم که اگر این در پروسه پیمانکاری و چرخه اداری انجام می‌شد ۶ ماه زمان می‌برد و ما توسط گروه‌های جهادی به مدت کمتر از یک ماه این پروژه را توسط گروه‌های جهادی اجرا کردیم.

وی عنوان کرد: در حوزه امنیت غذایی در چند چرخه کار می‌کنیم، چرخه آموزش که فردی که وارد عرصه امنیت غذایی و فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی و حوزه مشاغل خانگی می‌شود باید ابتدا یک آموزش و یک مهارتی را داشته باشد که بتواند بر اساس آن مهارت استفاده از تسهیلات کند و بتواند مشاغلی را ایجاد کند و در چرخه مصرف مردمی قرار بگیرد، زنجیره مصرف آموزش، تولید و مصرف که بازار است را ما به عنوان یک مجموعه‌ای تحت عنوان قرارگاه اقتصاد مقاومتی هموار کردیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.