سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین برنامه جمعیتی ویژه هر شهرستان در استان یزد

دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یزد گفت: وضعیت شهرستان های استان در حوزه جمعیت رصد شده و متناسب با آن برنامه ای در حال تدوین است.

حسینی، دبیر قرارگاه حمایت از خانواده در قرارگاه ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد، با اشاره به بررسی شاخص‌های جمعیتی شهرستان‌ها در ۲۹ شاخص، گفت: به تفکیک شهرستان‌ها وضعیت موجود را رصد کرده و برنامه جمعیتی ویژه هر شهرستان در حال تدوین است و این برنامه کمک می‌کند تا در دهستان‌ها نیز تکلیف دهیاران در حوزه جمعیت مشخص شود.
 
حسینی افزود: برای جشنواره شهید رجایی در سال آینده پیشنهاد بر این است که دهیاری ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها نیز به صورت ویژه در بحث جوانی جمعیت ارزیابی شوند و دستگاه‌های برتر معرفی شوند. 
 
او عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی از برنامه‌هایی مهمی است که دنبال می‌شود و انشاالله از هفته آینده با یک گروه تخصصی این کار را دنبال خواهد کرد.
 
حسینی با تاکید بر فرهنگ سازی در حوزه جوانی جمعیت گفت: از مهمترین دستگاه‌های که در راستای فرهنگ سازی کمک خوبی می‌تواند انجام دهد مجموعه صدا و سیما است که تاکنون نیز برنامه‌های خیلی خوبی هم دراین زمینه، اجرا شده است.
 
 دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یادآور شد: برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در شهرستان‌ها و روستا‌ها با توجه به شرایط هر منطقه در حال تدوین است و برای زنان خانه دار نیز در حوزه آموزش و فرهنگ سازی دوره‌های متنوع آموزشی تدارک دیده شده است.
 
تشریح وضعیت شهرستان‌ها در حوزه فرزند آوری با توجه به شاخص‌های جمعیتی و تشریح عملکرد میدانی فرمانداری خاتم در حوزه ازدواج، فرزند آوری و جوانی جمعیت از دیگر مباحث نشست قرارگاه ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.